• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes BB! Omega Aqua Terra, Breitling Superocean, Sinn 103st, Orient Bambino, Archimede Flieger 39, Tisell ”Hulk” SÅLD , Casio Duro 107

Vettori

Basic
Pris
45.000
Returpolicy
Det kommer vi överrens om innan köp!
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej, alla klockvänner!
Prisdiskussion med goda, välgrundade och trevliga argument accepteras:)

Jag har fått möjlighet att köpa min drömklocka och säljer därför av delar av min nuvarande samling, både högt och lågt. Jag är försiktig med mina klockor så de är i fint skick allihop.
Jag lägger ut en snabb annons innan jag ångrar mig, så vill ni ha mer beskrivningar och fler bilder är det bara att höra av er:)

1. Omega Aqua Terra 41.5mm ”Specter” 2020, dvs den snyggaste AT med blå urtavla och vertikala ränder. Klockan är i mycket gott skick, och kommer med blått originalalligatorläder med deployantclasp (använt men fint skick), samt en nästan ny originallänk (nypris ca 14.000:) som jag bara använt ca 10 gånger sen inköpet förra året. Original låda och garantikort finns också.
45.000:- +valfri frakt

2 Breitling Superocean 44mm 2023 i svart utförande på länk. Gott om garanti kvar. Otroligt fint skick med sedvanliga, mycket ytliga, hairlines på claspen. Låda och garantikort finns förstås:)
35.000:- +valfri frakt

3.Sinn 103st Hesalit 2016. Klockan är fin för sin ålder och den går ca -5spd. Kommer på svart originalläder som är mycket lite använt.
13.500:- +valfri frakt

Archimede Pilot 39 i kalasskick. Den var inne på ruckning för några månader sedan och Ewalds Ur sa att den inte hade något servicebehov. Efter ruckningen går den +/-0spd över 48 timmar på armen och dial up på natten.
För er som inte känner till Archimede så är det Ickler som tillverkar dessa i Tyskland och de har gjort boetter till flertalet av de mest kända fliegerurtillverkarna. Läsa gärna på så förstår ni att den här klockan slår både Stowa och Laco på fingrarna. Läderarmbandet är i mycket sparsamt använt.
Dock sliten originallåda, men Lisa Ickler (VD på Ickler) har sagt att jag skulle få en ny låda när klockan skall in på service nästa gång. Mycket bra kundsupport:)
5.500:- +valfri frakt

Tisell Hulk 40mm. Den, i mina ögon, perfekta Submariner-homagen. Inte för dyr men ger en mycket rättvisande bild av hur det är att bära originalet. Jag har haft den ett år för att se att det verkligen är en Submariner jag vill ha.
Den har ett fint Miyota 9015-urverk och går fint. Klockan är i ett ok skick men de mesta märkena är på claspen.
1800+valfri frakt
SÅLD för 1600:-+frakt

Orient Bambino 40mm i roséguld. Klockan är i fint skick med ett lite slitet originalarmband.
Tidhållningen är inom specen med god marginal.
1500:-+valfrifrakt

Casio Duro 107 44mm men bärs mindre. Det är den nyare förbättrade versionen av den mer kända 106 som tex Bill Gates brukar använda.
750+valfri frakt.

Jag bor i Örebro om ni vill titta förbi på en kopp kaffe/te och lite gött klocksnack:)

Tack också till Klocksnack för möjligheten att annonsera!

Bilagor

• IMG_2226.jpeg
    IMG_2226.jpeg
    305.1 KB · Visningar: 1
  • IMG_2233.jpeg
    IMG_2233.jpeg
    501.8 KB · Visningar: 1
  • IMG_2227.jpeg
    IMG_2227.jpeg
    319.5 KB · Visningar: 1
  • IMG_2229.jpeg
    IMG_2229.jpeg