Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer bra! Va in till Uppsala och provade 42mm. Den var precis i storlek. Testade både den svarta och vita. Båda var jäkligt snygga.Med SMP 42 menar du nuvarande generation (som lanserades 2018)? Isf solklart Omega SMP 42. Helt klart den tekniskt mest kompetenta klockan av de två och i min värld oxå den snyggare. (Sen finns den ju inte i burgundy så är du ute efter just den färgen så är det så klart kört)
Jag skulle inte tacka nej till nya BB41, men om jag var tvungen att välja mellan den och SMP42 så skulle det bli Omegan. För mig smäller Omega högre. SMP:n är mer påkostad och märket är mer känt. Inte för att det kanske är av avgörande betydelse, men det är väldigt få utanför klockkretsar som vet vad Tudor är.Med SMP 42 menar du nuvarande generation (som lanserades 2018)? Isf solklart Omega SMP 42. Helt klart den tekniskt mest kompetenta klockan av de två och i min värld oxå den snyggare. (Sen finns den ju inte i burgundy så är du ute efter just den färgen så är det så klart kört)
Kan faktiskt hålla med dig om att länken inte är den vackrasteLägger också en röst på Black Bay, allra mest för att Seamasterlänken är så ful..Annars är ju båda klockorna i sig ruggigt fina! Kan också lägga in ett tips på en till för att ställa till det ännu mer och det är att även kolla på Pelagos 39 om du inte redan gjort det.
Pratar man ful länk tar väl ändå BB priset med sina fake nitar på sidorna?Lägger också en röst på Black Bay, allra mest för att Seamasterlänken är så ful..Annars är ju båda klockorna i sig ruggigt fina! Kan också lägga in ett tips på en till för att ställa till det ännu mer och det är att även kolla på Pelagos 39 om du inte redan gjort det.
Ja den är väldigt skön, men känns lite gubbigPratar man ful länk tar väl ändå BB priset med sina fake nitar på sidorna?
Omega länken var nog kanske ansedd som ful förut men nu tycker jag mer den börjar vara klassisk SMP och dessutom väldigt skön.
Ja det kanske den är, aldrig provat den justerad för min handled. Men som sagt fake nitar!Ja den är väldigt skön, men känns lite gubbig
Men Black Bays nya länk är jäkligt skön den med![]()
Tänkte mer på länken för SMP. Den känns lite gubbigJa det kanske den är, aldrig provat den justerad för min handled. Men som sagt fake nitar!
5link har väl inga fake nitar?Ja det kanske den är, aldrig provat den justerad för min handled. Men som sagt fake nitar!
Nejnej5link har väl inga fake nitar?
Ja alltså den är ju klassisk SMP och förstår att den är svår att släpppa för Omega då den hänger så mycket ihop med SMP men tycker inte den har blivit snyggare med åren tyvärr. Jo för fasen, fulnitarna håller jag helt med om men som redan sagts kommer ju BB burgundy på en desto snyggare 5-linkPratar man ful länk tar väl ändå BB priset med sina fake nitar på sidorna?
Omega länken var nog kanske ansedd som ful förut men nu tycker jag mer den börjar vara klassisk SMP och dessutom väldigt skön.
Ah, missade detaljen om 5link / jubilee style länken. Då är det ju genast en godkänd länk5link har väl inga fake nitar?
Det är väl bara en bonus att Tudorn enbart känns igen av likasinnade? Ska man upp och imponera på allmänheten får man nog förhålla sig till Rolex, AP, Patek.Jag skulle inte tacka nej till nya BB41, men om jag var tvungen att välja mellan den och SMP42 så skulle det bli Omegan. För mig smäller Omega högre. SMP:n är mer påkostad och märket är mer känt. Inte för att det kanske är av avgörande betydelse, men det är väldigt få utanför klockkretsar som vet vad Tudor är.
Noll personer ur ”allmänheten” noterar en AP, PP eller ens Rolex kring din handled.Det är väl bara en bonus att Tudorn enbart känns igen av likasinnade? Ska man upp och imponera på allmänheten får man nog förhålla sig till Rolex, AP, Patek.
Garanterat bara intresserade som vet vad Tudor är för märke. Men överlag tycker jag människor inte ens bryr sig om vad man har på armen. Smartklocka, Rolex eller en Seiko. Mer typ som att "ja han har en klocka på armen" inget mer än så.Det är väl bara en bonus att Tudorn enbart känns igen av likasinnade? Ska man upp och imponera på allmänheten får man nog förhålla sig till Rolex, AP, Patek.
Tudorn var riktigt stilig! Skulle valt den, men ännu hellre en variant av BB58. Dock så verkar den nya Tudorn vara tunnare än tidigare, men skönt att komma ner lite i storlek skulle jag tycka med 17 cm handled.Står i valet o kvalet. Nya Black Bay Burgundy på 5link eller begagnad Omega SMP 42?
17cm handled med 50mm bredd. Upplevde SMP 43.5 på gummi att vara lite för stor![]()
Enig. Majoriteten bryt sig inte nämnvärt. Röstar för övrigt på Tudorn alla dagar i veckanGaranterat bara intresserade som vet vad Tudor är för märke. Men överlag tycker jag människor inte ens bryr sig om vad man har på armen. Smartklocka, Rolex eller en Seiko. Mer typ som att "ja han har en klocka på armen" inget mer än så.
Jag skulle inte tacka nej till nya BB41, men om jag var tvungen att välja mellan den och SMP42 så skulle det bli Omegan. För mig smäller Omega högre. SMP:n är mer påkostad och märket är mer känt. Inte för att det kanske är av avgörande betydelse, men det är väldigt få utanför klockkretsar som vet vad Tudor är.
Garanterat bara intresserade som vet vad Tudor är för märke. Men överlag tycker jag människor inte ens bryr sig om vad man har på armen. Smartklocka, Rolex eller en Seiko. Mer typ som att "ja han har en klocka på armen" inget mer än så.
Enig. Majoriteten bryt sig inte nämnvärt. Röstar för övrigt på Tudorn alla dagar i veckan![]()