• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCF 11 miljoner saknas

Scipio

Patek
2-Faktor
Vilken nivå är det på den här typen av bolag? Hoppas inte det är i nivån med Pool Media där en väldigt liten del av en hundralapp går till det som givaren tror.
 

Belfort

Omega
Tyvärr är det svårt att lita på dessa bolag, få kronor som verkligen går till rätt sak. Men om ni vill ha ett bättre alternativ så kan jag rekommendera Belfort Förvaltningsfond, jag kommer ta hand om era donerade kronor på bättre sätt :cool: PM om ni vill ha nummer för swish.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tyvärr är det svårt att lita på dessa bolag, få kronor som verkligen går till rätt sak. Men om ni vill ha ett bättre alternativ så kan jag rekommendera Belfort Förvaltningsfond, jag kommer ta hand om era donerade kronor på bättre sätt :cool: PM om ni vill ha nummer för swish.
Vilka parametrar menar du att du har som gör dig bättre? För den här typen av organisationer är det så avgörande viktigt att de samarbetar med en part som är 100% ärlig och seriös. Att de förstår och tar ansvar för sitt uppdrag tar jag för givet.
 

Belfort

Omega
Vilka parametrar menar du att du har som gör dig bättre? För den här typen av organisationer är det så avgörande viktigt att de samarbetar med en part som är 100% ärlig och seriös. Att de förstår och tar ansvar för sitt uppdrag tar jag för givet.
Tyvärr, det kanske inte var tydligt, jag var ironisk. Jag tog det kanske förgivet att man kände igen namnet Belfort, en känd person som körde rätt ”ohederligt” sätt att tjäna pengar på, The wolf of wall street.

Men ärligt talat så skulle jag kunna ha ordnat med insamling för pennor, papper, böcker och fotbollar som skulle kunna doneras till skolor och barn i Mali via det svenska FN-bidraget. De svenska soldaterna åker då och då ut till byar och lämnar över sådan materiel till skolorna. Det är ganska magiskt att se glädjen i ögonen när de får en simpel fotboll och alla börjar jubla som knappt våra svenska barn gör när de får en ny Iphone.
Det är nog det ända sättet som jag själv kunna känna mig nöjd och veta att alla pengar går till korrekt sak.

Men jag vet inte om det intresset finns bland medlemmarna att sluta upp kring en sådan sak och det är bra mycket smidigare att bara swisha lite snabbt till Barncancerfonden när man fått ett armband av en medlem.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tyvärr, det kanske inte var tydligt, jag var ironisk. Jag tog det kanske förgivet att man kände igen namnet Belfort, en känd person som körde rätt ”ohederligt” sätt att tjäna pengar på, The wolf of wall street.

Men ärligt talat så skulle jag kunna ha ordnat med insamling för pennor, papper, böcker och fotbollar som skulle kunna doneras till skolor och barn i Mali via det svenska FN-bidraget. De svenska soldaterna åker då och då ut till byar och lämnar över sådan materiel till skolorna. Det är ganska magiskt att se glädjen i ögonen när de får en simpel fotboll och alla börjar jubla som knappt våra svenska barn gör när de får en ny Iphone.
Det är nog det ända sättet som jag själv kunna känna mig nöjd och veta att alla pengar går till korrekt sak.

Men jag vet inte om det intresset finns bland medlemmarna att sluta upp kring en sådan sak och det är bra mycket smidigare att bara swisha lite snabbt till Barncancerfonden när man fått ett armband av en medlem.
Jag vet om den mannen men har inte lagt namnet på minnet så jag gjorde ingen koppling till Wallstreet. Lustigt att du valt det nicket, men Belfort kanske har blivit en symbol för att man är sin egen lyckas smed? Den idén du tar upp är säkert väldigt bra, men jag vet inte om den är genomförbar? Statsmedel brukar inte beblandas med privata när det gäller bistånd. Däremot är det inte ovanligt att statsmedel blir privata, men då är det ofta frågan om korruption. De flesta insatser för behövande sköts av personer med heder och ryggrad så de skulle aldrig ens fundera på tanken att bedra, men alla klarar inte att stå emot frestelser. Hur en sådan här person, som dessutom verkar ha begått liknande brott tidigare, ens kan komma i fråga för ett uppdrag åt bcf, är för mig obegripligt.
 
Senast ändrad:
Topp