• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCF-auktion - 20mm Schweizisk ammorem - slutar 19/10 23.59

MickeJ

Panerai
Jag auktionerar ut en 20mm Schweizisk ammorem till förmån för BCF (Barncancerfonden).
Vinnaren av auktionen betalar in det klubbade beloppet till BCF och märker med sitt eget samt mitt nick/handle och postar "bevis" på inbetalningen i tråden. Jag tar kontakt med vinnaren via PM för att få adress och skickar remmen spårbart till vinnaren därefter.
Auktionen pågår t o m torsdagen den 19:e oktober 2017 kl. 23.59. Högst bud i tråden vid den tidpunkten vinner. Det vinnande budet ska vara inbetalt till BCF senast den 22:a oktober och remmen skickas den 23:e oktober. :)

Hoppas detta blir Klocksnacks dyraste ammorem genom tiderna! Högsta tidigare bud var när jag lade ut till förmån för BCF var i januari och då var det en 26mm Schweizisk ammorem som @Torsten nöp med ett generöst bud på 1400 kronor. :)

Lite fakta om remmen:
  • Remmen är gjord av en gammal schweizisk militär läderväska, sk ammoväska, från 1962
  • Foder av vegetabilgarvad nöthud från svenska Tärnsjö
  • Sydd med offwhite vaxad lintråd
  • Kommer med borstat spänne, kan bytas till polerat innan leverans
  • 20mm bred vid bandhornen, 20mm bred vid spännet
  • Ca 126+74mm i längd, passar lätt handled upp till 18,5cm i omkrets
  • Ca 3,5mm tjock längst upp vid bandhornen, tunnar ut mot spännet
  • Remmen är gjord av mig, helt för hand med traditionella handverktyg
  • Mitt ordinarie forumpris för en sådan här rem är 800 kronor.
Frågor som inte besvaras ovan tas direkt i tråden.

Lycka till med budgivningen, se till att remmen går dyrt nu! Alla pengarna går till BCF. :)
42Qh9YJjR-yoZz1JODprTTJ2czBs3Xobysc_OjXh_9ZiL16UObuDuWx-GQ7bfkUUcHvvv2c5ReJi4iJmejIbsY-4KIsUdkeHkFuk2Q2Mw8iJc_MpAy8CP7MElhwZIDjIiavCovtrJA

EBD62jMpQSNuYoHk4_KU9tECJjbqvDLfoVjf8pDV3MYMB5Dd14dxzpP1_-Jrr8YioCQ5wH-SLf6dfW2S-G3db1euMdaaGvmyyHVtcxK6hlXed4nTHg-NLIwu1s90jsnF8BRDnbnD2A

AQ4Y6qhFdJENXrlTHCtc9sD7PBGZdYUNa5bQFTOtOHp2xEC1v8cNw3ME-5Gdh7_q9IUVVfTDpbqXd94a2mpitl9rhfn7pq0Iuh_REtYzBssGxcaX6FIhAE5_EAXlqbqiWltqx7SoMQ

630aU2Km2Vb5eL_HSi3bBjQBPCR6GMl0JT3BpkBrs_z606cGBd0991SuVJb3S-oz-av4a-iXJmGlX1_EUjVoe5oOmkIrb3irJ4A_9RIZyAtmfF7FNv2o5HyunsqdXDBGd59T_IxjBA
 

MickeJ

Panerai
Fortfarande några timmar kvar att lägga ett bud, pengarna går oavkortat till BCF! :)

Högsta bud just i detta nu är stiliga 900 kronor, lagt av LHJ :)
 
  • Like
Reactions: Kim
Topp