• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCF-auktion - 24mm bred Schweizisk ammorem

MickeJ

Panerai
Jag auktionerar ut en 24mm Schweizisk ammorem till förmån för BCF (Barncancerfonden).
Vinnaren av auktionen betalar in det klubbade beloppet till BCF och märker med sitt eget samt mitt nick/handle och postar "bevis" på inbetalningen i tråden. Jag tar kontakt med vinnaren via PM för att få adress och skickar remmen spårbart till vinnaren direkt därefter.
Auktionen pågår t o m onsdagen den 22:e februari 2017 kl. 20.00. Högst bud i tråden vid den tidpunkten vinner.

Hoppas detta blir Klocksnacks dyraste ammorem genom tiderna! Förra gången jag lade ut till förmån för BCF var i januari och då var det en 26mm Schweizisk ammorem som @Torsten nöp med ett generöst bud på 1400 kronor. :)

Lite fakta om remmen:
  • Remmen är gjord av en gammal schweizisk militär läderväska, sk ammoväska, från 1965
  • Foder av vegetabilgarvad nöthud från svenska Tärnsjö
  • Sydd med mörkbrun vaxad lintråd
  • Kommer med tuber/rör vid bandhornen, kan lätt tas bort vid behov
  • Kommer med borstat skruvat pre-V spänne, kan bytas till polerat innan leverans
  • 24mm bred vid bandhornen, 24mm bred vid spännet
  • Ca 125+75mm i längd, passar lätt handled upp till 18,5cm i omkrets
  • Ca 4mm tjock längst upp vid bandhornen, tunnar ut mot spännet
  • Ett par mindre keepers/ringar/hällor följer med, se sista bilden
  • Remmen är gjord av mig, helt för hand med traditionella handverktyg
  • Mitt ordinarie forumpris för en sådan här rem har hittills varit 950 kronor.
Frågor som inte besvaras ovan tas direkt i tråden.

Lycka till med budgivningen! Se till att remmen går dyrt nu, blir det bra fortsätter jag lägga ut remmar såhär då och då. :)

PSX_20170218_134444_zpsutcjprzd.jpg

PSX_20170218_134421_zpssy52tfmk.jpg

PSX_20170218_134407_zpsvygdap6t.jpg

PSX_20170218_134351_zpsxmbozg4m.jpg

PSX_20170218_134335_zpsyf7fwcuw.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Snyggt och hedervärt igen Micke!
Hoppas på ett riktigt bra utfall för BCF:s skull! (och så det blir en 26:a igen nu när Torsten stal den förra framför snoken på mig ;):D)
 
Topp