• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCF Auktion i samband med Vintage-GTG 12/11

Vess1an

IG-88
2-Faktor
I samband med kommande helgs vintage-GTG så ger vi alla deltagande medlemmar möjligheten att ta igen för missade objekt på Kaplans Auktion tidigare på dagen med en BCF auktion i samband med GTG'n.
image.jpeg


BCF vintageauktionens pengar kommer såklart oavkortat gå till just Barncancerfonden.
image.jpeg


Förra GTG'ns auktion var en stor succé där vi lyckades bidra med 15230:- till BCF:)

image.jpeg


Reglerna är enkla;
- Du har något roligt klockrelaterat som du kan tänka dig auktionera ut till BCF's förmån.
- Posta en eller två bild(er) på objektet.
- Kort beskrivning.
- Utgångsbud.

För allas trevnad försöker vi hålla denna tråd kladdfri, d.v.s. ingen budgivning i tråden, budgivningen sker på GTG'n.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Trevlig vintage tank med vackra blånerade visare och Breguetindex. Doublé märkt Walz Gold Doublé 10 Jahre. Något gulnat och repigt glas med torrsprickor som blir på gamla plastglas. Tavlan smutsig och trycket skavt kl5. Klockan tickar. 22mm x 38mm. Kraftigt gammalt läderband medföljer. Ett brunt ödleband med öppna ändar för fasta bandstift vore väldigt fint på denna.

Leverans på denna kan dröja då den är hos urmakerikunnig medlem för gångkontroll.

Utrop 250kr
IMG_9008.JPG
IMG_9009.JPG
IMG_9010.JPG
IMG_9011.JPG
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Lika bra initiativ som förra året :) Börjar med dom här men lovar att fylla på med mer, inte minst ett lädernato till Gummo ;)

Ett styck NOS 22mm Tropic Sport band. Givetvis äkta vara. Fantastiskt skönt och snyggt band på en vintage dykare eller kronograf.
Utrop: 100 kr

IMG_0106.JPG


Ett NOS 22mm Tropic 2000 band. Galet mjukt och med ett utseende som inte liknar något annat :)
Utrop: 100kr

IMG_0110.JPG
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ett litet förtydligande så vi inte dribblar bort oss och tappar bud och bidragsgivare:)

Förhandsbud skickas till @Weasel och ska vara inne senast lörd 12e kl 12.00.

Den som har högsta budet efter auktionen meddelas via PM eller på auktionen och får höra av sig till den som skänk och styra med frakt.

Försök att tänka bort marknadsvärde och fyndjägarinstinkter. Det här är ju trots allt en välgörenhetsauktion :)

Tack för generösa bidrag och kommande fantastiskt generösa bud!
 

Rholm

Cartier
Då lägger jag denna......Heuer 110.515 CHN Barrel case. Caliber 12 som tycks gå bra, men ingen servicehistorik i min ägo ( typ 3-4 år) Tror faktiskt det är ett original Corfam band (tar inte gift på det) med ett Sun spänne. Någon spricka i bandet, se bild. Någon konstig oxidation på sidan men tror att det går att polera bort det värsta. Vid fast läge snurrar bara kronan runt, men inga problem att ställa tid. Kronografen funkar och nollställer korrekt. Rätt så skarp boett, PM:à för fler bilder elr känn och kläm i Sthlm innan auktionen. Sätter utgång på 3000:-, typ kompispris......Bilder:
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
image.jpeg image.jpeg
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Som kontrast till Rholms Carrera så slänger jag in en Ginsbo "Ginsbo-Matic" som lånat designdrag från en något mer välrenommerad tillverkare. Klockans styrkor är helt klart NSA länken (motsvarande de som bl.a. Heuer använde) och ETA 2834 verket. Samt inte minst att den faktiskt går och verkar hålla tiden hyfsat. Ginsbo var en liten schweizisk tillverkare som höll till i den tysktalande delen av Schweiz. Utrop 200 kr


IMG_0148.png
IMG_0150.png
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Vad är väl en auktion på en vintage GTG utan ett väl inpyrt 20 mm lädernato! Finns inte mycket mer att säga om det här än att det är mjukt och lätt illaluktande, vilket djur som fick sätta livet till och vilken del av djuret som användes kan man bara spekulera i. Med tanke på hur mycket kärlek en av kvällens värdar hyser för denna här typen av produkt så förväntar jag mig en budgivning av sällan skådat slag ;-) Utrop sätts till blygsamma 50 kr

IMG_0151.png
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Det är kanske inte jättemycket, men då de endast ligger och skräpar hos mig så känns det bättre om de kan bringa in en liten slant till BCF.

Revue helstål och Seiko damklocka - båda renoveringsobjekt. Utrop 1 kr. :)

Klockorna som bjuds ut
g3ugvUC.jpg


Storleksjämförelse mot en 36mm Datejust
8uVpUqt.jpg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Jag kan tyvärr inte vara med på GTG'n men bidrar gärna med objekt. Hoppas det går bra även om ni får buda utifrån bilder.

Börjar med en NOS stretchlänk -70 tal?
IMG_2440.JPG


En fungerande Seiko Sea horse i härligt skimrande guldfärg
IMG_2442.JPG


Samt en titan-Seiko med integrerad länk.
Har inte kollat om denna fungerar men den är värd en chansning & ett nytt batteri.
IMG_2443.JPG


Inget utropspris men en lycklig vinnare betalar frakt.

-JL-
 

rogart-63

Patek
Kommer inte på GTG :( Men tänkte bidra till BCF med en klocka som har alldeleles speciell historia i KS historia? Alla har kanske någon gång läst om denna? Citizen 8203 mod. En ikon till den som bjuder mest. Alla pengarna går till BCF. Klockan har fått ett litet märke på glaset och nån repa här och där sen jag byggde den. Men funkar fortfarande perfekt. https://klocksnack.se/threads/citizen-8203-mod.12177/
Utgångbud kan vi väl sätta till en 100:-
DSC07380.JPG
DSC07381.JPG
DSC07382.JPG
 

Erik1

Patek
2-Faktor
20mm läder
- Ryktet säger att det är snajdat av en av vintage GTG arrangörerna.
- Härligt härjat

Utgång: 10kr
IMG_2169.JPG
IMG_2170.JPG


22mm Obris Morgan liknande gummi
- Snudd på oanvänt(?)

Utgång: 50kr
IMG_2171.JPG
IMG_2173.JPG

A3 spray patek (svart)
- Laserskurna spraymallar, målat utav mig.

Utgång: 100kr
IMG_1686.JPG


Jag bjuckar frakten om det blir postgång
 
Senast ändrad:

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
3 x vintage Marine Nationale NDC straps. Inte att förväxla med de nya som sålts. Dessa är patinerade, solblekta och har aldrig varit ute till salu mig veterligen. Skickar även med en hemlig bonus till de 3 som vinner.
Utropspris 1kr /st. Jag och @Quaker delar på frakten.
IMG_20161021_153944.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mjukt och skönt NOS vintagegummi av bra gummikvalitet (Tropicnivå) 18 mm
Utrop 50 spänn


Mjukt och skönt NOS vintagegummi av bra gummikvalitet (Tropicnivå) 22 mm
Utrop 50 spänn


Mjukt och skönt NOS (dock lite missfärgningar här och där) vintagegummi av bra gummikvalitet (Tropicnivå) 20 mm
Utrop 30 spänn


Äkta NOS Tropic Star 18 mm
Utrop 100 spänn


Certinabox från 60-/70-tal? samt fin mekanisk Seiko reseväckarklocka i servicebehov
Utrop 75 spänn




2 manuella Swiss made klockor, Sisgau ca 33,5 mm i diameter, och ett damur från Lemac. Fungerar och håller tiden helt ok.
Utrop 100 spänn



2 dundercharmiga manuella non-runners med servicebehov?, mäter ca 33 mm i diameter
Utrop 100 spänn

 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Då lägger jag denna......Heuer 110.515 CHN Barrel case. Caliber 12 som tycks gå bra, men ingen servicehistorik i min ägo ( typ 3-4 år) Tror faktiskt det är ett original Corfam band (tar inte gift på det) med ett Sun spänne. Någon spricka i bandet, se bild. Någon konstig oxidation på sidan men tror att det går att polera bort det värsta. Vid fast läge snurrar bara kronan runt, men inga problem att ställa tid. Kronografen funkar och nollställer korrekt. Rätt så skarp boett, PM:à för fler bilder elr känn och kläm i Sthlm innan auktionen. Sätter utgång på 3000:-, typ kompispris......Bilder:
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
image.jpeg image.jpeg
image.png
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack för en grym kväll alla:)

Efter snabb sammanräkning av auktionen verkar det som vi toppat förra vintage-gtg'ns auktion med god marginal; 16 860 SEK!
Fruktansvärt bra hörrni!

Två förhandsbud höll hela vägen;
@Daniel Cruz Vera - Vintage Tank Walz Gold
@klockmarren - NOS Tropic Star 18mm
Lättast är att ni kontakta resp. bidragsgivare och visar er inbetalning till BCF som kvitto.

Övriga slag som inte gick att lösa på lokal:
@-JL- ; @JLW lade högsta bud på strechlänk - @PR1973 högsta bud Seiko Sea Horse - @Weasel högsta bud på Titan Seiko.
Samma sak där PM och ta det vidare där ifrån
@grodslukarenx - @Guillbert högsta bud på Revue + Seiko
@Daniel Cruz Vera - @Tomas Eriksson högsta bud på AP hållare.
@rogart-63 - @BoEtt högsta bud på Citizen 8302 mod
@Seikosthlm och @Quaker - @BoEtt , @Guillbert och @Erik1 lade högsta bud på varsitt MN-strap.

Over and out!
/Wesslan
 
Topp