• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCF Auktion i samband med Vintage-GTG 14/5

Vess1an

IG-88
2-Faktor
I samband med helgens vintage-GTG så ger vi alla deltagare möjligheten att ta igen missade objekt på Kaplans Auktionen tidigare på dagen med en BCF auktion under med GTG'n:)
headerssexpile-1.jpg

BCF vintageauktionens pengar kommer såklart oavkortat gå till just Barncancerfonden.
barncancerfonden_il.gif


Reglerna är enkla;
- Du har något roligt klockrelaterat som du kan tänka dig auktionera ut till BCF's förmån.
- Posta en eller två bild(er) på objektet.
- Kort beskrivning.
- Utgångsbud.

För allas trevnad försöker vi hålla denna tråd kladdfri, d.v.s. ingen budgivning i tråden, budgivningen sker på GTG'n

Vänligen
@Gummo och @Weasel
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Vill bara säga att alla självklart är välkomna att lämna in klockor till auktionen, även ni som ej kommer på gtg. :)
 

BCKSTRM

Rolex
Haha det går bra! Hade så gärna varit med men är på upploppet av min masteruppsats och just den 14:e är den min blivande frus möhippa så tror jag kommer ha lite fullt upp den dagen... ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fasen vad bra initiativ!

En ovanlig Heuer 980.004 dykare från 80-talets början. Quartz. 39mm. Originallänk. Lite fuktskador på urtavlan. Verket är utbytt och funkar perfekt.
Utgångsbud 500kr
image.jpeg
Schysst!!!
1 NOS Marine Nationale "Nageur De Combat".
Utropspris 1 kr.
20160509_170102.jpg
Trevligt, trevligt!!!
För oss som inte kan medverka på GTG kan vi buda med på något sett?
Förhandsbud via pm. till mig eller @Weasel :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fin box i bra skick, men med lite småskav här och där. Troligtvis 60-tal. Utrop 50 kr?




Fyra renoverings-/serviceobjekt aktioneras ut tillsammans. Samtliga tickar på, men behöver lite omvårdnad. Relumen går om den ligger still, men stannar lite då och då vid bärande. På Rectan synkar inte visarna. Seikons uppdragsfjäder tror jag är av. Revuen fortar sig, och behöver service. Utrop 100 kr?


 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fin box i bra skick, men med lite småskav här och där. Troligtvis 60-tal. Utrop 50 kr?




Fyra renoverings-/serviceobjekt aktioneras ut tillsammans. Samtliga tickar på, men behöver lite omvårdnad. Relumen går om den ligger still, men stannar lite då och då vid bärande. På Rectan synkar inte visarna. Seikons uppdragsfjäder tror jag är av. Revuen fortar sig, och behöver service. Utrop 100 kr?


:):):):)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Nu börjar det trilla in förhandsbud vilket är kul!!!

För er som ej närvarar så gäller följande:
Vid lika bud vinner första inkommet bud.
Förhandsbuden kommer redovisas öppet i salen och budgivare i salen kommer ha möjlighet att buda över.

Glöm ej att pengarna går oavkortat till Barncancerfonden så var inte blyga!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Många bud kommer in på Heuern! Det är kul! Här är en länk till en annons så ni vet ungefärligt marknadsvärde:

https://klocksnack.se/threads/heuer-dykare.44964/

Detta är alltså en VÄLGÖRENHETSAUKTION buden kommer att redovisas öppet och då kommer ju alla kunna se hur GENERÖSA ni är.

Men som du skrev tidigare har man alltså även möjlighet att bättra på sitt bud på plats nu på lördag om man, som jag, varit snål i PM
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Men som du skrev tidigare har man alltså även möjlighet att bättra på sitt bud på plats nu på lördag om man, som jag, varit snål i PM
Självklart! De som kommer på auktionen kommer ju ha en guldsits att skänka stora mängder pengar till Barncancerfonden.
På köpet, om man har stoort hjärta och mycket pengar kommer man kanske få en klocka på köpet:D
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vet inte så mycket om den så bilderna får tala. Den går som den ska och kommer på ett hemmagjort läderband.
Utrop 100kr.

Jag kan inte närvara på gtg:n men om @Gummo eller @Weasel har möjlighet att mötas upp i centrala Stockholm innan helgen kan jag skicka med den, annars så får den gå med posten till eventuell köpare på måndag.
image.jpeg
image.jpeg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Vet inte så mycket om den så bilderna får tala. Den går som den ska och kommer på ett hemmagjort läderband.
Utrop 100kr.

Jag kan inte närvara på gtg:n men om @Gummo eller @Weasel har möjlighet att mötas upp i centrala Stockholm innan helgen kan jag skicka med den, annars så får den gå med posten till eventuell köpare på måndag.
image.jpeg
image.jpeg
Tack för bidrag! Får bli post tror jag, fullt skägg fram till lörd. :)
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Jag vill bidra med min Sicura som ser ut så här:

Fler bilder kan ni hitta i Köp/Sälj där den ligger till försäljning men utgår där alltså.

Klockan är servad för ett år sedan och det finns papper på det!

Bud startar på 2000:-

Tänk på att allt går till en bra sak! Bjud på:)
image.jpeg
image.jpeg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag vill bidra med min Sicura som ser ut så här:

Fler bilder kan ni hitta i Köp/Sälj där den ligger till försäljning men utgår där alltså.

Klockan är servad för ett år sedan och det finns papper på det!

Bud startar på 2000:-

Tänk på att allt går till en bra sak! Bjud på:)
image.jpeg
image.jpeg
Bra där!
 
Topp