• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCF-auktion - Ocean7 LM7

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Vi blev aldrig riktigt kompisar LM7:an och jag. Nu ligger den mest oanvänd och det är ju lite synd.
Säljer den till förmån för BCF.
Lite info om klockan:
- Garantikortet säger 25/2 2010 så den torde vara ungefär så gammal.
- Box och innerbox.
- Original gummi-armband.
- Medföljer även ett mesh med Omega-logga, ett svart mesh, ett vitt neporen/gummi och ett läder.
- Köpt beg av en forummedlem.

Går som den ska, byter datum som den ska, grym lume. Funkar helt enkelt riktigt bra.
Några små dings och harilines finnes, inget större dock. Se bilderna.
Jag står för frakten och eftersom det är till förmån för BCF blir det ingen retur på denna
vilket jag hoppas ni har förståelse för. Fler bilder kan skickas vid intresse.

Börjar lite försiktigt med ett utropspris på 3000 kr. Tror inte det är alltför högt för denna typ av pjäs.
För varje hundralapp utöver utropspris så lägger jag själv på en hundring extra till BCF så så går den exempelvis för 4000 kr slänger jag på en tusing till.
Så kom igen och buda ordentligt! Allt går oavkortat till BCF.

Sätter stoppdatum och tid för auktionen till 27/7 kl 20.00.
Slutsumman sätts in på "Klocksnacks 10:- per klocka insamling (Barncancerfonden)".
Buda på för en god sak! :)
P7200225.JPG
P7200231.JPG
P7200213.JPG
P7200228.JPG
P7200203.JPG
 

RDFG

Cartier
För att klargöra,

"- Medföljer även ett mesh med Omega-logga"

Betyder detta ett fake omega mesh eller ett äkta?
 

Sjobedan

Rolex
Härligt initiativ! Kan tyvärr inte bjuda på klockan även om jag har lust! :arghh: Renoveringen har tömt ut allt vad klockpengar heter. Och när jag tänker efter så var det de pengarna som åkte först :bawling:

Hoppas på en solid summa pengar till BCF! :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Synd att man inte hade mer deg i klockbudgeten. Då hade man kunnat budbumpa upp denna tråd på första sidan dagligen.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det medföljde klockan när jag köpte den. Tyvärr är jag inte tillräckligt Omega-bevandrad för att avgöra dess riktighet. Bifogar ett par bilder, hoppas det bringar klarhet.

P7210234.JPG
P7210235.JPG
I mina lekmannaögon ser väl det där ok ut.. Men kan inte någon med kompetensen avgöra om det är fejk eller inte?

För övrigt ett väldigt bra initiativ av trådskaparen :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Omega meshet ser rätt och riktigt ut. Tror BCF skulle tjäna på om du splittar klockan med dess band för sig och Omega meshet för sig :) Kul och beundransvärt initiativ!
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Omega meshet ser rätt och riktigt ut. Tror BCF skulle tjäna på om du splittar klockan med dess band för sig och Omega meshet för sig :) Kul och beundransvärt initiativ!

Det låter bra. Lite sent att dela på det nu känns det som. Men det borde kunna trissa upp priset lite kan man tycka. Så kom igen alla och buda på :D Sista rycket nu!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
And we have a winner! Sista buden verkar ha kommit samma minut men givetvis måste 4500,- gälla av den enkla anledningen att det blir mer pegar till BCF.
Stort tack till alla som budat! 6000 friska riksdaler till BCF. Inte illa!
@JaTack, skickar ett PM om det praktiska.
Yeey :D
Snyggt @JaTack . Grattis till vinsten.
Tack, men @Jörgen A är den stora hjälten i det hela :)

Är dock glad att BCF har fått några extra kronor :)
 
Topp