• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BCF Auktion - Vintage Dugena kronograf och Citizen alarm

PR1973

Guld
Pledge Member
Med tanke på veckans Klockkvalitet på Kaplans känns det passande med en vintage auktion till förmån för BCF. Eftersom Klockkvaliteten är på lördag så kör vi den här auktionen fram till dess också, sluttid är lördag kväll 21.00.

Objekt 1
En riktigt härlig 70-tals kronograf från Dugena. Valjoux 7733 verk som tickar på fint. Kronografen funkar också fint. Original signerad Dugenalänk. 40 mm i diameter. Utrop 100 kr.

DSC_4892.jpg

DSC_4893.jpg

Objekt 2
En charmig 70-tals Citizen AlarmDate. Går fint och har ett högljutt larm. 42 mm i diameter. Kommer på en rätt läskig länk i Omega Seamaster stil, släng den och sätt på en passande läder rem! Utrop 100 kr.

DSC_4897.jpg

Bud lämnas i tråden, skriv budet och vilket objekt det gäller. Frakt bjuder jag på och vill vinnaren hämta sin vinst i Stockholm går det bra också :)

Kom igen nu och bjud så det blir en slant till BCF!

Har definitivt inget emot att köpa den fina kronografen för bara 2200:-, men för den goda sakens skull kanske denna borde ligga fast överst här eller tom flyttas till diskussion? (Om nu inte @PR1973 har något emot det givetvis.)
Nu vet jag inte vilka som modererar den här avdelningen så jag pingar @leben.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp