• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCF-auktion @ Vintage-GTG 17:e november (Inlämningstråden).

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
hammertime.jpg


Den 17:e november kommer det att hållas en spektakulär klock- och klocktillbehörsauktion i Stockholm.
Tyvärr har Kaplans också valt att lägga sin så kallade "Kvalitetsauktion" samma dag.
Nåja, vi får se det som ett slags "homage".

Den viktigare av de två auktionerna kommer att sammanfalla med det vintage-GTG som hålls denna dag.
Alla slantar går som vanligt direkt ner i BCF:s plånka, så bjud på (men inte här - mer om det längre ner)!

Eftersom jag fått äran att försöka hålla ihop detta någotsånär (ber på förhand till alla som kommer att bli drabbade av allt strul) så tänkte jag sätta upp två trådar.
Detta blir den första - den så kallade "inlämningstråden".
Bra namn, tycker jag. Tydligt.

Här lämnar ni alltså in de klockor/prylar som ni vill skänka till förmån för BCF.
Posta en eller två bilder på objektet, lägg till ett par rader text som beskriver vad det är vi tittar på och spika sedan också ett utropspris för objektet.

Detta året tänkte vi försöka hålla auktionen lite kortare och med lite högre nivå på ropen.
Det sagt så förstår jag om alla vill försöka dra sitt strå till stacken för att se till så att fonden får så många pengar som möjligt.
Men kanske ha det lite grann i bakhuvudet.
Annars... Kööööör! ;)

När det sedan närmar sig den faktiska dagen så kommer det också att komma upp en andra tråd - den så kallade "bud-tråden".
Där kommer alla objekten listas översiktligt och jag kommer gå igenom hur ni gör för att bjuda på dem - oavsett om ni har möjlighet att delta i GTG:n eller ej.

Alltså.
Inga bud i denna tråden - de riskerar att missas.
 
Senast ändrad:

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Allra snabbast på att ta chansen att bidra lite till välgörenhet var @Fixoflex, som skänkte en fin klockrulle som redan trillat in hos mig.

Taggar in honom så att han själv kan droppa lite om vad det är och tänkt utrop. @Fixoflex

FFEE98E0-D894-4383-AC1F-A91FE214BB74.jpeg


E7F87492-DEC9-4A46-B518-540AA8154100.jpeg
Tja! Inköpt av @cheepo63 för några år sedan! Kan finnas spår av fulmetall i facken!:) Det du ser får du! Buda på! Tackar @Anders Forsberg för ett mycket bra initiativ!
Dra in mycket kosing nu! Utrop 50kr! För att klargöra så är det endast rullen som gäller! Spåren av fulmetall kommer från gamla Vostok och inte klockorna på bilden!:)
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
Fina bidrag! Jag fortsätter med en Tissot wannabe, den nästan lika kända Helios! :)

36mm SS dykarish Helios Automatic.

Uppiffad för BCF-auktion med nytt NOS-plexi, tvättad och oljad balanssten för en lite snyggare kurva i timegraphern, ruckad och håller tiden mkt bra (inom 30s/dygn iaf.) med lagom bra amplitud (okänd servicehistorik). Automatisk och det manuella uppdraget kan hoppa till men drar man korta drag går det lätt och smidigt att dra upp den första kraftreserven och sen ska det automatiska AS 1903 sköta resten.. är det tänkt. Datum växlar vid 24ish och visare ställs med bra friktion.
Kommer på ett helt nytt beads of rice type länk som passar en jätte om man vill.

Utrop 300kr
Helios BCF1-ks.jpg
Helios BCF2-ks.jpg
Helios BCF3-ks.jpg
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Vad vore väl en välrenommerad klockauktion utan en Heuer i utbudet :)

Vad är det för Heuer då? Jo en Heuer 980.013, dvs en klassisk Heuer quartz dykare från sent 70-tal/tidigt 80-tal.
- 37mm i diameter. 45 mm lång. 18mm bandbredd
- Skruvad krona (utbytt så den är inte Heuer signerad, dock av samma modell som original)
- En del repor på glaset och lysmassan i timvisaren är lite småsunkigt men i övrigt är den riktigt fin.
- Tickar och går som den skall.

Utrop 500 kr

43B11F78-A2C1-4953-ADF7-C725D606EA3E.jpeg
 

Fadershan

Patek
Vad vore väl en välrenommerad klockauktion utan en Heuer i utbudet :)

Vad är det för Heuer då? Jo en Heuer 980.013, dvs en klassisk Heuer quartz dykare från sent 70-tal/tidigt 80-tal.
- 37mm i diameter. 45 mm lång. 18mm bandbredd
- Skruvad krona (utbytt så den är inte Heuer signerad, dock av samma modell som original)
- En del repor på glaset och lysmassan i timvisaren är lite småsunkigt men i övrigt är den riktigt fin.
- Tickar och går som den skall.

Utrop 500 kr

43B11F78-A2C1-4953-ADF7-C725D606EA3E.jpeg
Wow nu steppar vi upp, mycket välkommen bump i tråden!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vad vore väl en välrenommerad klockauktion utan en Heuer i utbudet :)

Vad är det för Heuer då? Jo en Heuer 980.013, dvs en klassisk Heuer quartz dykare från sent 70-tal/tidigt 80-tal.
- 37mm i diameter. 45 mm lång. 18mm bandbredd
- Skruvad krona (utbytt så den är inte Heuer signerad, dock av samma modell som original)
- En del repor på glaset och lysmassan i timvisaren är lite småsunkigt men i övrigt är den riktigt fin.
- Tickar och går som den skall.

Utrop 500 kr

43B11F78-A2C1-4953-ADF7-C725D606EA3E.jpeg

Wow! Riktigt snyggt!
Bollen är i rullning, så att säga. :)

Nu håller vi liv i momentum och plockar fram allt möjligt som kan komma BCF tillgodo. Nu kör vi!!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ingen auktion utan lite tropiskt inslag :) Tre klassiska original Tropic remmar. Sport och det i mitten är NOS och det högre är mycket sparsamt använt. Samtliga är 20mm.

Utrop 100 kr per styck.

IMG_6906.jpg

Vad vore väl en välrenommerad klockauktion utan en Heuer i utbudet :)

Vad är det för Heuer då? Jo en Heuer 980.013, dvs en klassisk Heuer quartz dykare från sent 70-tal/tidigt 80-tal.
- 37mm i diameter. 45 mm lång. 18mm bandbredd
- Skruvad krona (utbytt så den är inte Heuer signerad, dock av samma modell som original)
- En del repor på glaset och lysmassan i timvisaren är lite småsunkigt men i övrigt är den riktigt fin.
- Tickar och går som den skall.

Utrop 500 kr

43B11F78-A2C1-4953-ADF7-C725D606EA3E.jpeg
Fantastiskt vad generös du är! Tack!
 

St Maxime

KS Explorers Club
Vad vore väl en välrenommerad klockauktion utan en Heuer i utbudet :)

Vad är det för Heuer då? Jo en Heuer 980.013, dvs en klassisk Heuer quartz dykare från sent 70-tal/tidigt 80-tal.
- 37mm i diameter. 45 mm lång. 18mm bandbredd
- Skruvad krona (utbytt så den är inte Heuer signerad, dock av samma modell som original)
- En del repor på glaset och lysmassan i timvisaren är lite småsunkigt men i övrigt är den riktigt fin.
- Tickar och går som den skall.

Utrop 500 kr

43B11F78-A2C1-4953-ADF7-C725D606EA3E.jpeg

Ojojoj! - När får man börja bjuda :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kan man lämna förhandsbud om man inte är med på träffen/har möjlighet att buda på kvällen?

Va fan @virrooo ... Ställer du in ditt eget deltagande? Det är ju du som dragit igång! ;)
Skämt åsido.

Ja, den möjligheten kommer att finnas. Exakt hur det kommer att fungera kommer att meddelas i separat tråd.
I stora drag kommer det att fungera som när man lägger maxbud på en nätauktion. D.v.s. att jag som auktionsförättare bjuder för dig, mot eventuella budgivare på plats. Easy peasy!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Va fan @virrooo ... Ställer du in ditt eget deltagande? Det är ju du som dragit igång! ;)
Skämt åsido.

Ja, den möjligheten kommer att finnas. Exakt hur det kommer att fungera kommer att meddelas i separat tråd.
I stora drag kommer det att fungera som när man lägger maxbud på en nätauktion. D.v.s. att jag som auktionsförättare bjuder för dig, mot eventuella budgivare på plats. Easy peasy!
Ja trodde du jag skulle vara med? Jag har ju flytt landet med anmälningsavgifterna brännande i fickan!
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Fick hem denna påsen med rostfria läckerheter från en icke namngiven leverantör i dagarna och inser att det mest är, eh, saker som jag inte behöver:rolleyes:
20st blandade länkar, ingen Rolex, ingen omega, men väl Seiko, Sandoz, Nivada, Richo etc!!

1BAD48F0-F7D5-4F74-96C0-EA4388667CEB.jpeg


100:- i utrop!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Fick hem denna påsen med rostfria läckerheter från en icke namngiven leverantör i dagarna och inser att det mest är, eh, saker som jag inte behöver:rolleyes:
20st blandade länkar, ingen Rolex, ingen omega, men väl Seiko, Sandoz, Nivada, Richo etc!!

1BAD48F0-F7D5-4F74-96C0-EA4388667CEB.jpeg


100:- i utrop!

Snyggt!
Barncancerfonden tackar så mycket för bidraget!

Hmm... Känner jag inte någon som alldeles nyligen köpte på sig en Sandoz med knasiga visare..?
 
Topp