• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BCF-vinsterna från GTG 11/11. En mycket läsvärd tråd, fylld av ögongodis ni aldrig tidigare skådat!

Calle med C

Silver
Den 11/11 deltog eliten av vintage-avdelningen på en ljuvlig GTG i Stockholm. Jag hade en mycket angenäm afton fram till en drös med några äldre, starka, mobbare fick för sig att jag skulle bli kvällens mobboffer och tvingade på mig en sjuhelsikes massa grejer. Både klockrelaterade och inte så klockrelaterade saker.

Jag fick använda mina surt förvärvade slantar för att frakta hem godset med taxi då skrotet förmodligen vägde närmare 200 kg. Något som mina taniga armar inte orkade bära till mitt hem som ligger relativt nära stället vi var på. @Gummo , även känd som hästskojaren, lovade att betala taxi, men jag har än så länge inte sett någon Swish och jag har börjat fundera på att skriva i denna suspekta herres GG-tråd om att han förmodligen inte är lika pålitlig och snäll som han utger sig för att vara! Jag lyfter härmed ett varningens finger så ni andra slipper trassel i framtiden!

Nåväl, nu är det slut på struntsnacket och vidare till en fullfjädrad njutning i form av en värdelös paketöppning med ännu mer värdelösa bilder! Jag hoppas det kommer smaka!

Först ut är bilden på själva "paketet".

Vad kan döljas bakom det här? Scroll neråt så kommer portarna till helv, jag menar ögongodiset att öppnas.

5jXxkdj.jpg

Här är faktiskt några Seikokataloger som jag själv budade på. Lite klocklektyr är faktiskt alltid trevligt att bläddra i. En var faktiskt från mitt födelseår, så det var skoj.

Vqp81lZ.jpg

Vidare kan ni se dörren stå på glänt till vad som komma skall. Det vill säga, en box fylld av finfina eller nja, bråte. Rent och skärt bråte.

lrMzbCQ.jpg

Först ut är all dessa ljuvliga flexlänkar för äldre gentlemän med exemplarisk smak! Raggarlänken får jag faktiskt erkänna att jag köpte själv. Resten drog en generös person på forumet vid namn @PR1973 in till mig, vilket ledde till startskottet för mobbingen! Missminner jag mig inte var även @Sebastard med på ett hörn och pyntade för något (?) samt ställde sig till skaran som ville förstöra min ack så trevliga kväll.

Njut! Vi har stål, kattguld, vitt kattguld, äkta fake emeralder och bonclips (som @Gummo lurade på mig!)

fZgxakI.jpg

Vi har fortfarande en välfylld låda att ta oss igenom. Häng på!

eJNfv5J.jpg

Här har vi den stora skatten i lådan. Exklusiva klockor - manuella, automatiska och quartzur, dykare och dressare, både fungerande och icke fungerande. Med och utan glas. Dam och herrur. Allt för hela familjen och alla tänkbara tillfällen.
Glas, urtavlor, boettlock, reservdelar, förpackningar och allt som en gedigen urmakare kan tänkas behöva. Samt prylar som jag inte har en aning om vad det kan tänkas vara.

oErZGpV.jpg

Vi går vidare till garderobskategorien. Här har vi allt som den välklädde och något konservativa gentlemannen kan tänkas behöva. Slipsklämmor, manschettknapar, kedjor och allehand lyxartiklar.

tbIUhPL.jpg

Här visas min lilla pedantiska sida upp. Förpackat och redo för avfärd till källaren, för att sedan invänta nästan års BCF-auktion. Några ur behåller jag möjigtvis för att mecka lite med.

JU4roDD.jpg

Jag skulle uppskatta om ni ville rösta på mig för årets bästa paketsöppningstråd. Det skulle betyda världen för mig! Tack på förhand. Om det är någon som tar mutor så är jag inte längre än ett PM bort.

Jag ville passa på att tacka @Gummo och @Strindberg för ett schysst upplägg! Även alla ni andra för en trevlig afton. Det känns skönt att inte vara ensam om att vara en knäpp, missbrukande nörd. Tack!

Senast ändrad:
Det glädjer mig att jag fick bidra till vad som måste vara en av klockvärldens tyngsta flexbandssamlingar :D

Det kan jag tänka mig. Skadeglädje ska tydligen vara den bästa glädjen, har jag hört. Du är varmt välkommen att titta över när du känner att någon av dina mögliga Heuers behöver piffas upp!

:D
Helt klart årets bästa paketöppning ;) Nu väntar vi bara på lite bildbevis på att du använder de där flexlänkarna på lite klockor också :)

Tack för dom mycket varma orden, hah.

Vilka krav du ställer! Jag tror jag slutar använda klockor innan något sådant skulle inträffa! :) Dessutom tror jag att jag behöver en ultraljudstvätt som är anpassad för någon stor industriverksamhet för att få i alla dessa monster. Min egna säger väl upp sig efter den gått på högvarv i ett par tre dagar.

Rörande vacker samling! Få förunnat att kunna förvärva så mycket fint på en gång.
Åter stort tack för den frenetiska budgivning du drog på med på dessa eftertraktade samlarsaker!

Du vet verkligen hur man charmar en ensam karl såhär på kvällskvisten! Jag ska inte stryka under mattan med att jag blev lite rosenröd runt kinderna.
Jag vet att du blev rätt paff när du inte kom över någon. Så fort jag blivit inbjuden till det hemliga sällskapet så ska jag faktiskt vara så godhjärtat att jag skänker ett gubbflex i kattguld till dig. Inte dumt, va? Jag tror den hade passat ypperligt på din Certina-dykare alternativt din Tudor sub.

Tillbaka
Topp