• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beads of rice

Har precis fått upp ögonen för att Beads of rice-länk ju faktiskt är skitsnyggt! Till exempel så tycks det kunna höja en annars gammal tråkig vintage-dressare till himmelska höjder.. :)
Så upp till bevis nu, vad har ni i lådorna? Mata på med foton!
Och om någon vet var man kan få tag i en sån aftermarket-länk så var inte blyg för att posta... :smug:
 

Vonlind

Panerai
Fick hemma denna krabat i förrgår, använder den dock på läder för tillfället! Råskön länk.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    108.5 KB · Visningar: 578
  • image.jpg
    image.jpg
    74.2 KB · Visningar: 534

bombadill

Omega
2-Faktor
Efter lite eftersökning så väljer jag att väcka den här tråden till liv igen! Var får man tag på en bra no-name BOR-länk? Alternativt vad hade man rimligtvis fått betala för en Omega 18mm originallänk?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Denna beads-länk ingick när jag köpte lite vintage från eBay, tycker den gör sig bra på King Seikon men önskar att ändlänkarna var lite kraftigare.. :)

IMG_1725.JPG

/e
Hittade litade fler bilder från somras.. Stämplad Tanner (tror jag) på spännet, vet inte hur mycket det hjälper i jakten på en liknande länk?

image.jpg
image.jpg
IMG_1153.jpg
 
Senast ändrad:

bombadill

Omega
2-Faktor
Grymt snygg klocka och länk!:) Men så det är vintage-fynd från Ebay som gäller? Det finns ingen bra återförsäljare att tipsa om? Är inte jätte mycket som dyker upp när man googlar. Tror att en BOR-länk hade höjt min Seamaster de Ville gentemot det ganska tråkiga Hirsch bandet den har nu.
17373076_10154669813567585_757442520_o.jpg
17357375_10154669771522585_407636190_o.jpg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Grymt snygg klocka och länk!:) Men så det är vintage-fynd från Ebay som gäller? Det finns ingen bra återförsäljare att tipsa om? Är inte jätte mycket som dyker upp när man googlar. Tror att en BOR-länk hade höjt min Seamaster de Ville gentemot det ganska tråkiga Hirsch bandet den har nu.
17373076_10154669813567585_757442520_o.jpg
17357375_10154669771522585_407636190_o.jpg
Tror det skulle sitta riktigt bra med en BOR länk på den. Nyttänkande då jag inte har sett det tidigare
 
Grymt snygg klocka och länk!:) Men så det är vintage-fynd från Ebay som gäller? Det finns ingen bra återförsäljare att tipsa om? Är inte jätte mycket som dyker upp när man googlar. Tror att en BOR-länk hade höjt min Seamaster de Ville gentemot det ganska tråkiga Hirsch bandet den har nu.
17373076_10154669813567585_757442520_o.jpg
17357375_10154669771522585_407636190_o.jpg

Tror att yobokies säljer BOR-länkar, kolla hans sida.
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Postade den här bilden tidigare idag, men tänkte att jag lägger upp den här med som lite återkoppling. Hittade en säljare som sålde relativt billiga BOR på Ebay, mest för att testa hur det funkade till klockan:) Väldigt nöjd med resultatet. Blir att försöka något lite rejälare till sommaren!
20170328_174100.jpg
 

UncleBear

Panerai
Tror att yobokies säljer BOR-länkar, kolla hans sida.

Medveten om att du i trådstart pratar om vintage. Där har jag inget att tillföra när det gäller BOR.
När det gäller nyare ur har jag köpt en länk från Yobokies eftersom jag inte gillade förra årets gruppköp på Seiko Padi originallänk.
Kompletterade även med deras dubbledome glas för att det var kul att få en klocka som var annorlunda från de stora flertalet på KS.
Begränsad användning av klockan men eftersom du vill ha bilder....
IMG_1547.JPG


IMG_1549.JPG

Bra eller dåligt är upp till betraktaren. Har även gummi till klockan men har inte provat ännu.
 
Medveten om att du i trådstart pratar om vintage. Där har jag inget att tillföra när det gäller BOR.
När det gäller nyare ur har jag köpt en länk från Yobokies eftersom jag inte gillade förra årets gruppköp på Seiko Padi originallänk.
Kompletterade även med deras dubbledome glas för att det var kul att få en klocka som var annorlunda från de stora flertalet på KS.
Begränsad användning av klockan men eftersom du vill ha bilder....
IMG_1547.JPG


IMG_1549.JPG

Bra eller dåligt är upp till betraktaren. Har även gummi till klockan men har inte provat ännu.
Passade ju perfekt på den.. Glaset var grymt bra också!
 
Topp