• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beastie presenterar, glycine, rolex, zenith och citizen.

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tänkte jag skulle haka på det som laketwig och yonsson pysslar med. Dvs köra en klocka i en vecka i taget.

Först ut blir även en typ paketöppning då den här gobiten ramlade in igår.

En glycine airman base 22 mystery. Långt namn,
Det är GMT versionen med fyra visare och inte purist varianten.
Specs: 42 mm bred, 22mm mellan bandhornen, 10,9mm tjock, 200m WR, skruvad krona.
Inuti tickar ett ETA 2893-2 som man kan se via glas baksidan. Glycine har säkert hamrat lite själva på verket, de har iaf dekorerat rotorn med ett flygplan vilket är coolt.

Den kom på ett Nato av hög kvalitet med glycine märkt spänne och förstärkta hål så de inte skall slitas. Dock var natot kort och jag kunde inte vika in flärpen så det åkte av och istället åkte ett vanligt Nato på. Idag köpte jag även till ett hirch i svart och rött som blev bra tyckte jag.

Den här klockan ska nu vara med fram till nästa fredag.

Nu till lite blider, kommer fylla på under veckan med vad vi hittar på.
Glasbaksida med dekorerad rotor.
image.jpg


Orginal Nato
image.jpg
image.jpg


Man kan äta asiatisk buffé
image.jpg

Man kan shoppa korg grejor
image.jpg


Vad är "äkta mattor"? Var de andra mattorna fejk?
image.jpg


Nytt band
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Det var det så länge.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tänkte jag skulle haka på det som laketwig och yonsson pysslar med. Dvs köra en klocka i en vecka i taget.

Först ut blir även en typ paketöppning då den här gobiten ramlade in igår.

En glycine airman base 22 mystery. Långt namn,
Det är GMT versionen med fyra visare och inte purist varianten.
Specs: 42 mm bred, 22mm mellan bandhornen, 10,9mm tjock, 200m WR, skruvad krona.
Inuti tickar ett ETA 2893-2 som man kan se via glas baksidan. Glycine har säkert hamrat lite själva på verket, de har iaf dekorerat rotorn med ett flygplan vilket är coolt.

Den kom på ett Nato av hög kvalitet med glycine märkt spänne och förstärkta hål så de inte skall slitas. Dock var natot kort och jag kunde inte vika in flärpen så det åkte av och istället åkte ett vanligt Nato på. Idag köpte jag även till ett hirch i svart och rött som blev bra tyckte jag.

Den här klockan ska nu vara med fram till nästa fredag.

Nu till lite blider, kommer fylla på under veckan med vad vi hittar på.
Glasbaksida med dekorerad rotor.
image.jpg


Orginal Nato
image.jpg
image.jpg


Man kan äta asiatisk buffé
image.jpg

Man kan shoppa korg grejor
image.jpg


Vad är "äkta mattor"? Var de andra mattorna fejk?
image.jpg


Nytt band
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Det var det så länge.

Cool klocka. Grattis till den! Jag tycker dock den flög bättre på Natot i första bilden. :)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Grattis! Glycine gör trevliga ur. Hur upplever du AR behandlingen? Jag hade själv en Combat Stealth där var AR obefintlig.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Grattis! Glycine gör trevliga ur. Hur upplever du AR behandlingen? Jag hade själv en Combat Stealth där var AR obefintlig.

Har bara haft klockan en dag och det ör konstant mulet men tycker den verkar ok. Glaset är ju helt platt vilket gör att den reflekterar mer en lätt kupade glas men ändå godkänt tycker jag.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis och Tackar! Har varit sugen på en sån sedan de dök upp. Har haft den vanliga Base 22:an.
Det som hindrat mig är nog att jag skulle få spel över första skrapet på PVD behandlingen...:-/
Men helt klart en av de coolare Glyccarna!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Idag har vi lekt lite med en crap uv-lampa från biltema.
image.jpg
image.jpg


Ganska kass lume :meh:

Gillar fortfarande min airman men börjat bli lite frustrerad över att inte byta klocka tills på fredag. Ungefär som man känner sig runt 5km på ett 10km lopp, måste bara ramla över kanten sen blir det lätt resten av vägen.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Satte på ett svart Nato igen. Men hur ska det här gå? Gillar den men hur ska det gå, inte byta förrens fredag :nailbiting: det kliar i fingrarna. Vill. Så. Gärna. Byta. Till. Min. Zenith! :hungover:

Byter band men det är inte samma sak, dör lite inombords av att inte byta varje dag.
image.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Idag går vi in på femte dagen med samma klocka. Känns initialt bra. Idag bytte vi till orginal natot som jag eg tycker är för kort. Vad säger ni, kan man ha "flärpen" så här?

image.jpg


Gillar spännet
image.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Idag är det fredag och då ska vi byta klocka. en vecka med samma klocka har inte varit lätt, i början höll jag på att bli vansinnig men sedan så sakta så släppte det lite, kanske beroende lite på att jag jobbat mkt och inte tänkt så mkt på klockan. Hade jag haft semester då hade det nog inte funkat.

En vecka med glycine airman base 22 mystery och jag måste säga att det är en riktigt schysst klocka. Den är tunn och sitter bekvämt men det är ju ingen kostymklocka, det är mer en "black ops/ tactical / hårding klocka ;) Den går bra, har inte mätt tiden exakt men vid snabb koll mot telefonen då och då så har den inte dragit sig nämnvärt. Jag gillar skarpt den röda 24h visaren som verkligen sticker ut på tavlan bland allt det svarta och grå. Det är också den klocka dom jag tycker ha suttit bäst på Nato av olika klockor jag provat. Ska jag säga nått negativt så är det ju som jag skrev i första posten, att det kan vara svårt att avläsa tiden om det inte är dagsljus då tavla och visare är väldigt mörka.

Senare idag ska vi byta till annan klocka. Måste bara till urmakaren och hämta den först.



image.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Lite sent men nu kommer presentation av klockan som kommer följa mig under kommande veckan. Att det blev denna får vi säga är Dixie s fel. Blev inspirerad av hans recension av sin breitling han köpt under mission i Kosovo. Det gjorde att jag grävde i lådorna och hittade min "krigsklocka". Inköpt på PXet på svenska campen i Kosovo som då hette Gripen, det är nu 15 år sedan. Jag hade denna klocka under många år innan den hamnade i en låda, sedan var det en kort period när jag hadened igen men när bandstift gick av och batteri tig slut så hamnade den återigen i glömska. Tills nu då. Nytt batteri, nya packningar, nya bandstift och vi är fit for fight igen.

Citizen Aquamount. Något mer ovanlig än sin lillebror aqualand.
Djupmätare, höjdmätare, barometer. Tidtagning, dykalarm mm mm.
Mäter mäktiga 50mm från kl 9-3 och 47mm från kl 8-2. 16mm tjock, väger ca 20kg, det är en gris!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Topp