• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beater? Dags att komma ut ur garderoben...

Klarar du av att VERKLIGEN använda en beater som en beater?

  • Jaja, det är ju självklart! Dings slipar man ju bara bort med vinkelslipen

    Röster: 90 60.0%
  • Nja. Jag säger att det är en beater, men det innebär att jag har den på kontoret

    Röster: 40 26.7%
  • Öh, är du helt från vettet människa?! Man vårdar väl sina klockor som sina barn?

    Röster: 20 13.3%

  • Totala väljare
    150

E.Z.

Panerai
Om sanningen nu ska fram är jag likadan. Min nästa klocka är förhoppningsvis beatarnas beater dvs en Omega plo-prof. Den kommer komma i närheten av vatten bara om jag glömmer paraplyet hemma.

Poängen är ju relevant för folk som köper en Targa men bara åker båt i när det är fint väder i juli, stadsbor som kör en SUV, osv. Attraktionen till prylen är större än funktionen som avsågs från början är meningsfull.

MEN....det känns ju jävligt gött att veta att man skulle kunna dra ut i krig med klockan som trogen följeslagare om det skulle behövas hehe.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag tänker att så länge jag känner att jag kan ersätta den med en "ny" beater, utan större tidsmässig, ekonomisk och känslomässig förlust, så är det bara att köra på. En annan lösning är att köpa en billig begagnad, som redan är rejält uppsmiskad.

Min nuvarande råbeater...


 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag har min klocka på mig alltid, alltid. Jag driver en restaurang och spenderar många timmar i köket som kock och dänger i klockan i kastruller och maskiner, det är för det mesta mycket varmt och blött nästan hela tiden. Klockan har jag fått av min fru i present och jag förväntas använda den jämt. Klockan har redan fått en del stryk och kommer att få betydligt mer under de kommande åren ;)

Det är en rolex 114060 och dom är konstruerade för att klara mer än vad jag kan utsätta den för
image.jpg


Lycka till!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har min klocka på mig alltid, alltid. Jag driver en restaurang och spenderar många timmar i köket som kock och dänger i klockan i kastruller och maskiner, det är för det mesta mycket varmt och blött nästan hela tiden. Klockan har jag fått av min fru i present och jag förväntas använda den jämt. Klockan har redan fått en del stryk och kommer att få betydligt mer under de kommande åren ;)

Det är en rolex 114060 och dom är konstruerade för att klara mer än vad jag kan utsätta den för
image.jpg


Lycka till!


Ser ju oanvänd ut! Stulit bilden från nätet? ;)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Stundentklockan som nu är 20 barre tjänstgör som knogjärn. Den är inte dyr och inte fager....men den får åka duktigt! Repig och härjad....men verkar tåla allt. Åker på så fort jag äntrar landstället.....

Annars lever den en undanskymd tillvaro på sin krok bakom ett skåp i stugan.....får C om den får övervintra där....

image.jpg


image.jpg
 

AgE

Omega
Låt klockan få hänga med på lite äventyr! Tror inte jag skulle ha samma bond till min pepsi om den inte hade varit med på i stort sett all jag gjort på min fritid sen 3 år tillbaka. Någon mindre ding och lite repor är inte hela världen.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Klockor är till för att användas. Kör stenhårt på min Scubapro när jag grejar med huset/trädgården. Tyvärr har den stannat så den är på väg till service.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Min Seiko körs hårt på jobbet.
Jag bankar åbäket i varenda metal bit, får sitta med skruvmejsel och skrapa bort färg från den varje dag.
Likförbannat så är min GMT mer utsliten...

Jag funderar på en stålsub, rättare sagt en LV som arbetsklocka. Vore kul att köpa en och köra den livet ut.
Men en DD ligger högre på listan. Vet inte vad jag ska göra!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Skulle aldrig köpa en klocka för att bara använda den vid "fina" fester osv.
En klocka skall bäras var dag, hela dagen och inte plockas av! Så säger lagen.
"dings" är bara ett sätt att bekräfta att klockan används och alla har sin egen lilla historia. :)
 

Randel

Cartier
Underbart att se att det i alla fall finns 8 personer som delar min sjukdom här inne om man kollar röstningen :D

Min stora romantiska dröm just nu är att knipa en beggad Tudor Black Bay (röd) och börja använda den som RIKTIG beater :hungry::nailbiting: Känner jag mig själv kommer jag att sitta med ett glas vin i handen senare i kväll och dräggla...

Igår tog jag fram min SKX007 och ställde tiden på den etc., fast besluten om att idag skulle bli första dagen i mitt nya liv. Tänkte till och med sova med den på mig bara för att bonda lite extra. Men, så insåg jag att skulle sitta i strategi-möten hela dagen idag, och kände då att min GMTIIc skulle ge mig extra tyngd och självförtroende så den åkte på i morse istället...

Var finns för övrigt alla psykologer på KS när man behöver dem?!
 
Inget ger sådan pondus som en ordentlig beater på ett möte!

Sitta och glassa med finkkocka visar inget hår på bröstet ;)

Nä när jag ska domdera så är det skx beater på då känner jag mig ostoppbar :D

Själv kör jag inte direkt med beater osv min speedmaster får vara med på både det ena och andra vilket den bär spår av...
 

Ingeröd

Omega
Min beater har jag haft i c:a tolv år, så trots första batteribytet+service (som inte var helt gratis) nu i våras, så har så att säga investeringen sedan länge betalat för sig. En ny UX kostar tre ggr mer än jag köpte den här för ursprungligen.

Vad skall man säga? "Ut och segla, få se, något vattentätt... Räcker 5 000 m månntro?"



image.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Stundentklockan som nu är 20 barre tjänstgör som knogjärn. Den är inte dyr och inte fager....men den får åka duktigt! Repig och härjad....men verkar tåla allt. Åker på så fort jag äntrar landstället.....

Annars lever den en undanskymd tillvaro på sin krok bakom ett skåp i stugan.....får C om den får övervintra där....

image.jpg


image.jpg
Nej stackare, jag gillar faktiskt den modellen. Riktigt snygg i mina ögon och alldeles lagom hög :) Kanske inte skulle bli owg med den men den förtjänar bättre än en krok bakom ett skåp :artist:
 

sveol

Cartier
Håller med föregående talare. Min beater är grymt snygg efter all misshandel. Övriga kontorsklockor ser ut som fn.

uhybamej.jpg


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
För att återuppliva en gammal tråd efter att ha läst något i en annan tråd (som jag inte vill kapa med denna diskussion).

Hur fan tänker ni som kallar vardagsklockan på kontoret för beater?

Vid ett kontorsarbete tar ju en klocka noll stryk utom eventuellt lite repor på spännet. :p

Jag förstår att folk som Målarn kallar sina vardagsklockor för beater, men hans dagliga förvärv är ju aningen tuffare mot allt han har på sig jämfört med vad kontorsnissar med lena datorfingrar utsätts för.
 

Jonaz

Rolex
Inser att jag nog inte behöver en dedikerad beater då jag inte lever ett sådant liv, men att fälla 60 träd och elda upp dem fick min dåvarande pelagos vara med om. Helt utan spår för eftervärlden.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tror att jag tom. Dingade min SKX med flit på jobbet när den var ny. En beater ska ju ha lite karaktär
 
Topp