• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beater-dykare under 5000kr?

hej. Jag är ute efter en beater som komplement till min speedy och har kikat på olika dykare i entry-level segmentet. Den behöver vara robust och givetvis vattentät (badbar). Mekaniskt urverk med automatisk uppdragning. Mina kycklingarmar fixar sällan klockor över 42mm.

Seikos dykare känns ju som ett vettigt alternativ men det borde ju finnas andra alternativ? Nytt eller beggat som går in under 5000kr. Vad finns det för olika märken jag borde kika på? Hit me!

Hälsningar
Fredrik.

Skx013, 38mm och 44 lug to lug (tror jag).
Edit: Missade att du redan hade koll på seikos dykare.
FB2B4607-C079-479D-83B4-0119F8E80F6C.jpg

Seikon känns bra för pengarna. Just nu ligger den högt på listan men tänkte kolla om det finns något annat som ryms inom budget innan jag slår till.

A474AAD6-BB06-4D80-8DE5-111CCD6999B3.jpeg
Du skrev iofs mekanisk men denna finns i sådan variant också. Om den fungerar för Royal Navys dykare får den väl klassas som beater. Men - tänk om. Kör dina finautomater de dagar du kammar dig och så kör du denna då klockan riskerar på att åka på smällar. I love it.

A474AAD6-BB06-4D80-8DE5-111CCD6999B3.jpeg
Du skrev iofs mekanisk men denna finns i sådan variant också. Om den fungerar för Royal Navys dykare får den väl klassas som beater. Men - tänk om. Kör dina finautomater de dagar du kammar dig och så kör du denna då klockan riskerar på att åka på smällar. I love it.

Cwc ser fina ut och kul med historiken, men de automatiska modellerna spräcker min budget. Hittar inga begagnade automat på Chrono24 så vet inte vad de går för riktigt.

Är det någon som har erfarenhet av zelos? Deras model mako 500 ser kompetent ut för priset.

Bilagor

• 1E2F3AF3-795D-4F1D-8540-DEA8A38855D3.png
    1E2F3AF3-795D-4F1D-8540-DEA8A38855D3.png
    124.9 KB · Visningar: 4
hej. Jag är ute efter en beater som komplement till min speedy och har kikat på olika dykare i entry-level segmentet. Den behöver vara robust och givetvis vattentät (badbar). Mekaniskt urverk med automatisk uppdragning. Mina kycklingarmar fixar sällan klockor över 42mm.

Seikos dykare känns ju som ett vettigt alternativ men det borde ju finnas andra alternativ? Nytt eller beggat som går in under 5000kr. Vad finns det för olika märken jag borde kika på? Hit me!

Hälsningar
Fredrik.
Forumfavoriten Padi är riktigt fin. Hittas beg från ca 2500

Jag är nöjd med min Steinhart , har handleder som trumpinnar . Men sitter helt ok .. sitter på vid poolen så som vid stranden.. har även varit med i ett lerkrig med ungarna

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    151.9 KB · Visningar: 9
Jag planerar att skaffa en Orient Mako USA 2 som beater. Varianten som säljs i USA har safirglas och SEL, vilket inte varianterna i Europa har.

Tillbaka
Topp