• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bedöm denna Day-Date

BadkarsPiraten

Vacheron
Suget är för stort, jag pallar inte trycket. Jag måste ha en DD och det är snarast!
Har fastnat för denna som verkar schysst http://m.blocket.se/lund/Rolex_Day_Date_President_Helguld__BRA_SKICK_55683891.htm
Vad tycker ni?
Allra helst vill jag ha en bark, men det polerade klangar skönt med vita urtavlan.
Jag antar att saker så som glas osv är utbytt men i övrigt, är den reko?
Överpolerad eller ej? Antar att det måste blivit polerad för att vara så fin.
Annars, någon som har en bark eller annan DD till salu? ;)
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Som skrivet ovan kan nog ordvalet bero på att han är dansk. Annars är det svårt att bedöma stretch och polering utifrån de bilderna tycker jag.
 

RosaCasio

Cartier
Forretning - Butik på danska.

Får du namn och telefonnr och det visar sig att han verkligen är dansk så tror jag inte du ska hänga upp dig så mycket på Förhandlare. Men är du minsta osäker så bör du ju avstå.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Skulle be om bättre högupplösta bilder. Från lite vettigare vinklar där man ser bandhorn, stretch osv. Snygg kombo tycker jag iaf med ljus/silver wideboy tavla.
 

MrPlow

Rolex
Capture.PNG
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ordet Förhandla märkte jag inte men resten av texten är kosher så det låter jag gå, jag stavar också som en kratta ibland, kan vara autocorrect på hans mobil? Min gör liknande saker.

Jag skall be om mer högupplösta bilder!
Det är ju trotsallt inget litet köp, så bäst att vara 100%
 

Chattras

Cartier
Eftersom han endast vill göra upp affären på bank eller annat säkert ställe tillsammans med att han inte vill ha kontanter gör att det för mig låter seriöst.

Resten av svenskan är alldeles för bra för att det skall vara Google translate. Tror precis som sagts tidigare bara att det rör sig om ihopblandande av språk.

Hade den varit fake så hade han nog inte heller begränsat bytet till en specifik modell av Pannerai.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Att snubben är kosher tvekar jag inte på iochmed just dom punkterna! Klockan är därmed också kosher, jag är bara intresserad utav skicket. Om den är sönderpolerad och förlorat original formen osv
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Fick bilder utav honom nu!
Den ser onekligen riktigt fin ut! Kanske lite smal i bandhornen, men jag är ingen expert på någonting när det gäller detta.
Vad tycker ni? Länken ser ut rätt trevlig ut, mycket bättre skick än min Jubilée och strechten på min Jubilée är inget jag ens märker utav.
image (1).jpeg
image (2).jpeg
image (3).jpeg
image (4).jpeg
image (5).jpeg
image.jpeg
 

poormans

Rolex
den är polerad men tycker ändå den ser ok ut i boetten, länken är ju nyare och ganska kort bara 19 bitar, den är väl antagligen ifrån en safir DD men det gör väl inget för de pengarna

snygg klocka och fin tavla

cheers
christian
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
den är polerad men tycker ändå den ser ok ut i boetten, länken är ju nyare och ganska kort bara 19 bitar, den är väl antagligen ifrån en safir DD men det gör väl inget för de pengarna

snygg klocka och fin tavla

cheers
christian

Men passar verkligen en länk från 18038 på en 1803 så bra? Boetterna ser annorlunda ut i alla fall....
ping Aurum
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Exakt, så jag tänker.
Den är definitivt polerad, det är min GMT Master med. Och jag tror nästan min GMT är snäppet sämre men det är ingenting som stör mig!
Han sa att han har 19cm handleder vilket är större än mig så även om länken verkar lite kort så passar den nog mig med runt 18-18.5cm.

Jag får det till 21 länkbitar, 22 inklusive extra biten. Räknar jag galet tro?
 

Hugii

Audemars
vill han träffas hos urmakaren så är det inga problem..

Annars tycker jag lite att det är konstigt med "förhandlaren" samtidigt som han skriver "Prutare undanbedes. Billigaste DayDaten".

Sen får man ha i åtanken att bedragare är alltid villiga att ställa upp på allt.. (de tjänar inget på att vara otrevliga). Jag hade gjort affären F2F efter att urmakaren sagt sitt :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Men passar verkligen en länk från 18038 på en 1803 så bra? Boetterna ser annorlunda ut i alla fall....
ping Aurum

Visst skiljer boetterna men det behöver iofs inte betyda att länkarna inte passar. Har dock för mig att någon här sade att de inte passade? Jag gillar inte inpassningen av ändlänkarna, titta på bilderna så ser du att de ligger olika på varenda bild. Detta gör även att det är svårare att bedöma boetten. Länken på min gamla 18038 satt perfekt med noll spel, men då är det ju ett modernare ur också. Annars ser väl boetten bra ut på dessa bilder. Mycket guld vid kronan men jag hade viljat se en bild rakt bakifrån och boetten rakt från sidan. Omöjligt att avgöra hur höga bandhornen är nu.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Visst skiljer boetterna men det behöver iofs inte betyda att länkarna inte passar. Har dock för mig att någon här sade att de inte passade? Jag gillar inte inpassningen av ändlänkarna, titta på bilderna så ser du att de ligger olika på varenda bild. Detta gör även att det är svårare att bedöma boetten. Länken på min gamla 18038 satt perfekt med noll spel, men då är det ju ett modernare ur också. Annars ser väl boetten bra ut på dessa bilder. Mycket guld vid kronan men jag hade viljat se en bild rakt bakifrån och boetten rakt från sidan. Omöjligt att avgöra hur höga bandhornen är nu.


Säljaren sa att det var stämplat 72 på innersidan av länken.

Jag har mer eller mindre slagit till på den. pris är överrenskommet osv, bara fixa till när min polare kan hämta den.
 
Topp