• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bedöm denna Day-Date

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Nu öser han in med bilder som jag ville ha samt så efterfrågade jag en film på när vickar/ drar i ändlänken och enligt filmen så sitter den tight! Inget glapp.

Lägger upp det han precis skickade till mig
Filmen skippar jag för den var mest bara för att jag ville se så det inte glappade och det gjorde det inte. Solid as a rock!
Ser inte så farligt alls ut tycker jag, ser ut som dom flesta DD's på dessa foton tycker iallafall jag.
image (1).jpeg
image (2).jpeg
image (3).jpeg
image (4).jpeg
image (5).jpeg
image (6).jpeg
image (7).jpeg


Fan vad snygg den är....
Möt upp honom och kolla på den IRL.
Verkar allt reko så slå till, tycker tavlan är grym!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu öser han in med bilder som jag ville ha samt så efterfrågade jag en film på när vickar/ drar i ändlänken och enligt filmen så sitter den tight! Inget glapp.

Lägger upp det han precis skickade till mig
Filmen skippar jag för den var mest bara för att jag ville se så det inte glappade och det gjorde det inte. Solid as a rock!
Ser inte så farligt alls ut tycker jag, ser ut som dom flesta DD's på dessa foton tycker iallafall jag.
image (1).jpeg
image (2).jpeg
image (3).jpeg
image (4).jpeg
image (5).jpeg
image (6).jpeg
image (7).jpeg


Fan vad snygg den är....
Medioker boett, men fortfarande inga bilder på boetten rakt från sidan. Han har helt fel bandstift, kanske därför länken går på överhuvudtaget? Sitter även ojämnt så jag undrar om stiften ens sitter i på båda sidorna?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Möt upp honom och kolla på den IRL.
Verkar allt reko så slå till, tycker tavlan är grym!

Tavlan är fantastisk!


Medioker boett, men fortfarande inga bilder på boetten rakt från sidan. Han har helt fel bandstift, kanske därför länken går på överhuvudtaget? Sitter även ojämnt så jag undrar om stiften ens sitter i på båda sidorna?


Det kan mycket möjligt vara så enkelt!
Bandstiften ska väl egentligen vara i guld på dessa?
Men visst, den är 42 år gammal, har väl försvunnit på vägen
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Den är ju inte billig. Boetten ok. Rätt bandstift kostar en slant med.

Försök att pruta ner den även om han undanber sig prutare.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Tycker det ser ut som ett par av "hornen" på på undersidan av ändlänkarna är böjda inåt, dom har ju dessutom ganska djupa spår av verktyg eller dylikt. Någonting har definitivt blivt gjort vid montering, sen som Aurum nämner så är det fel typ av bandstift.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag kan bortse från märkerna i boetten från verktyg för jag finner den fin annars.
Men jag ska ta en titt på den i verkligheten :) endast ändlänkarna som oroar mig
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ring din AD eller RobE nu på morgonen och kolla vad bandstift kostar. Har för mig det var någon tusing eller nåt sånt.

Är det en sån summa så är det inga konstigheter.
Jag har läst runt lite och tydligen kan det vara vanligt (eller ja, hat hänt) att banditen böjer sig och skapar en sån här glipa. Kanske den som har hänt tidigare, varpå den nu har vanliga i rostfritt och så har det hänt igen
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Han har skickat fler bilder där det helt plötsligt ser ut att vara glipa mellan boett och ändlänkar vid klockan 6 vilket det verkligen inte är på andra bilder.
Börjar nästan faktiskt tro att det är ljuset som spelar spratt. Men jag kommer åka ner och kolla på den när jag kommer tillbaka till Sverige iallafall! :)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Han har skickat fler bilder där det helt plötsligt ser ut att vara glipa mellan boett och ändlänkar vid klockan 6 vilket det verkligen inte är på andra bilder.
Börjar nästan faktiskt tro att det är ljuset som spelar spratt. Men jag kommer åka ner och kolla på den när jag kommer tillbaka till Sverige iallafall! :)
Det gör du rätt i!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Eller om det finns någon här som kan kika åt mig som bor i trakten?
Traktamentet betalas i bärs! Eller annan dryck om så önskas.
Ni alla vet ju 100 gånger mer än mig så :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Update:

Kom på att en gammal klasskamrat/polare bor i trakten utanför Malmö.
En riktigt pedantisk jävel som kan vara jobbig att visa sina nya saker för eftersom att han konstant påpekar alla fel på det för en.
Hörde med honom och han kunde ta och åka förbi och kika på den. Berättade vad han skulle kolla på, han ringde mig under tiden och såg att bandstiften var lite smått böjda i ytterkanterna, men i övrigt var glipan, som inte alls var lika stor som på bilderna, långt under 1mm enligt min polare. Säljaren talade verkligen sanningen.
Så det blev ett köp. Han sitter nu med klockan och skall skicka upp den till mig, jag kommer hem på torsdag och kan pilla på den.

Litar helt på hans omdöme (annars hade jag inte ens skickat dit honom...) så nu ja.
Nu äger jag min dröm klocka.
Vad ska jag nu göra med livet?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tack tack!
Kul att äntligen ha drömklockan. Älskar egentligen bark, men när jag såg denna tavla (pie pan är ju porr), med plexi glas och en fin länk.
Det var 10 gånger snyggare än den snyggaste barken måste jag säga!

Bilder när jag fått den kommer! Anländer i Sverige på Torsdag. Polaren har dock lovat lite fler bilder på den bland annat runt styrspaken på en SK60 :cigar:
Kommer att fylla på allt eftersom!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Älskar egentligen bark, men när jag såg denna tavla (pie pan är ju porr), med plexi glas och en fin länk.
Det var 10 gånger snyggare än den snyggaste barken måste jag säga!

Jag förstår nog inte. Är denna tavla unik och förekommer aldrig i kombination med bark, eller?

1807 finns väl och borde ha både bark och PiePan?

...jag kan DD alldeles för dåligt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag förstår nog inte. Är denna tavla unik och förekommer aldrig i kombination med bark, eller?

Eller finns det inga fyrsiffriga bark?

...jag kan DD alldeles för dåligt.


Jag har verkligen ingen aning.
Men kombinationen mellan tavlan och länken med polerad mitten var riktigt snyggt anser jag.
Undra hur tavlan skulle sett ut på bark...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Polaren fortsätter ösa på med konstiga bilder bara för att jävlas :D
received_m_mid_1409433488184_cc56e2c4617b0f8a06_0.jpeg
received_m_mid_1409433260481_de11fb6b5738004703_0.jpeg
received_m_mid_1409433509404_cb23143aa9e916d702_0.jpeg
received_m_mid_1409433521434_c039df858b67e12014_0.jpeg


Katten har förresten bytt namn till Pimp Pussymaster för tillfället :D
 
Topp