• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bedömming Tudor Jumbo

Johanw

Cartier
Sitter med endast mobil på Österlen. Kan någon kolla bilden och se något skumt? Relume kanske?
 

Bilagor

  • __ 1.JPG
    __ 1.JPG
    181.2 KB · Visningar: 410

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ser väl kocher ut, visst visarna kan ju gott och väl fått ny lysmassa. Är det ett köpt som är på g? Ägde du inte en jumbo redan?
 

Johanw

Cartier
Att hitta opolerade vintageklockor är nog ganska hopplöst om man inte har obegränsad budget. Här är en bild till där man ser att den är polerad men tycker ändå att luggarna är hyfsat feta fortfarande.

Ebay_5.jpg
 

Johanw

Cartier
Kunde inte hålla mig så nu är den köpt. Hoppas den är lika fin IRL. Ska jag bara bestämma mig om jag sak fixa till den gamla innan försäljning eller bara låta den gå as-is.
 

hedbrg

Panerai
Att hitta opolerade vintageklockor är nog ganska hopplöst om man inte har obegränsad budget. Här är en bild till där man ser att den är polerad men tycker ändå att luggarna är hyfsat feta fortfarande.

Ebay_5.jpg

Så är det ju, även "billiga" klockor kan va svindyra i perfekt skick. Den där ser rätt trevlig ut, vad fick du betala?
Jagar en med jumbo med dag men när man hittar någon i fint skick är priset bortom denna värld...
 

Johanw

Cartier
Så är det ju, även "billiga" klockor kan va svindyra i perfekt skick. Den där ser rätt trevlig ut, vad fick du betala?
Jagar en med jumbo med dag men när man hittar någon i fint skick är priset bortom denna värld...


Köpte från Hong Kong så prutade. 850$, men värdelöst med dollar just nu så strax över 6500:- Tyckte det var ett bra pris till slut. Kollar man på de få som ligger på Ebay är det minst ett par tusen till för motsvarande.
Vill också ha en Date-Day men som du säger så när man väl hittar en i bra skick så är det nästan Rolexpriser.
 

Johanw

Cartier
2 dagar från Hong Kong. Nytt rekord. Här i mitten hos sin Tudorfamilj. Här ser man även det som stört mig lite på den gamla (till vänster), att övre högra bandhorn är lite kortare än dom andra. Man ser även att tavlan på den nya är lite ljusare. Imorgon besöker vi McGyver och kolla dom lite.

WP_20141106_15_37_29_Smart.jpg
 

Johanw

Cartier
Ebay. Vill du ha länk till säljarn så säg till så får jag leta i min mailbox.
Var och lämnade den gamla till McGyver för allmän översyn innan försäljning och då kollade vi amplituden samtidigt på båda och den nya visade inget att oroa sig över.
 

Johanw

Cartier
Dags för en kvartett. Ville ha en med fluted bezel också. Så passade på att ta en riktigt vintage. Runt 1962 om man kollar listorna. Tråkigt bara att jag aldrig "hittar" någon med annan färg på tavlan :( Får väl börja jakten sen på en date day.

$_57.jpg
 

gorosen

Omega
Vacker klocka. Vad är det för säljare du köpt från? Behöver man betala någon form av tull/moms om man köper från HK?

Tack på förhand,
 
Topp