• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bedrägeri?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JOT

Basic
Kollar med er om detta är en ny form av avancerat bedrägeri, för jag förstår inte riktigt upplägget.

Jag säljer en sak på blocket och blir kontaktad av en köpare. Vi träffas och varan inspekteras. Vi kommer överens om ett pris, som betalas på plats via Swish.

Nu till kärnan i kråksången: köparen frågar om varan kan hämtas under morgondagen pga tidsbrist. (Vi bor i samma stad)

Morgondagen kommer, men köparen skjuter upp överlämningstillfället.

är det någon som kan komma på om detta är en ny form av avancerat bedrägeri?

Senast ändrad:
Kollar med er om detta är en ny form av avancerat bedrägeri, för jag förstår inte riktigt upplägget.

Jag säljer en sak på blocket och blir kontaktad av en köpare. Vi träffas och varan inspekteras. Vi kommer överens om ett pris, som betalas på plats via Swish.

Nu till kärnan i kråksången: köparen frågar om varan kan hämtas under morgondagen pga tidsbrist. (Vi bor i samma stad)

Morgondagen kommer, men köparen skjuter upp överlämningstillfället.

är det någon som kan komma på om detta är en ny form av avancerat bedrägeri?
Eller är det bara en strulpelle? 😀
Du har inte lämnat över klockan, hur ska detta vara avancerat bedrägeri?

Kollade du leg så att personen du träffade var den som swishade? Eller swishades det efter att ni hade träffats?

Om han inte hämtar klockan, så kommer han säkert be dig att swisha tillbaka pengarna. Dock så kommer han säkert be dig swisha tillbaka till ett annat nummer, sen börjar problemen.
Har för mig att jag har läst något om det här, kanske här?

Om han inte hämtar klockan, så kommer han säkert be dig att swisha tillbaka pengarna. Dock så kommer han säkert be dig swisha tillbaka till ett annat nummer, sen börjar problemen.
Har för mig att jag har läst något om det här, kanske här?
Det har jag också läst på forumet. Så skulle det kunna bli, dock har det inte blivit så än

Avbryt affären och swisha tillbaka till samma nummer, väldigt skumt upplägg från hans sida

Om köparen vill avbryta köpet och ha återswish till annat nummer, spela dum och "råka" swisha till samma nummer som du fick pengarna från 👍

Så avancerat är det inte, handlar väl om att du blir en person som gör pengar vita.

Som nämndes ovan så förstår jag inte varför du inte skickade med varan vid inspektionen, hur gick den dialogen?

1000 kr. Så ingen större summa. Men det var nog tidsbrist som gjorde att cykeln inte kunde tas med direkt

IMG_1116.jpeg

Tråden handlar alltså om 1000kr och en cykel…

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp