• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beer Can Chicken

Chuck

Pandion
2-Faktor
Blir grillat ikväll och skulle vilja ha tips på en ölsort, kanske nyttiga idéer som skiljer sig från standard receptet jag tänkt köra https://www.koket.se/andreas-mathiasson/grillat/kyckling-och-fagel/beer-can-chicken/

Bifogar bild på 2,2 kilos skånsk kylleKylle :cigar:

CC8BBA96-21F5-47BC-97A0-77DCB1A9FFE9.jpeg

Cheers Chuck

Helt klart en rolig grej och ett praktiskt sätt att grilla kyckling på. Men ta den ölen du har hemma, då det ändå inte kommer ta smak.

Helt klart en rolig grej och ett praktiskt sätt att grilla kyckling på. Men ta den ölen du har hemma, då det ändå inte kommer ta smak.

Precis, det kommer bli grymt gött oavsett :)
Enda tipset jag kan ge är, snåla inte med kryddorna! Salt är en sak men örter o annat gött brukar man oftast kunna dubbla och ändå känna att "äh vafan, jag kanske kunde kryddat mer" :happyhappy:

Nä det är den största grillmyten att det skulle ta mkt smak. Får knappt ölen att börja förångas på en timme. :)

Men bra ställning om man inte har "riktiga"

Tillbaka
Topp