• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

begagnad dykare för 3-4k till novis

1betong

Basic
Hej,
Köpte nyligen min första 'riktigta' klocka, en Orient bambino som jag är väldigt nöjd med både utseendemässigt och kvalitet. Är nu på jakt efter en dykarklocka. Kikade först på Orients Mako II och Ray II

orient-mako-2-automatic-diver-watch-review

aa02005d.htm

Men känner ändå att jag vill ha något lite exklusivare och tänkte kolla med er vad man bör titta på för begagnade modeller som ligger 3-4k-klassen?

Tack på förhand! :)

Tycker att Seiko Padi SRPA21 är väldigt trevlig. Du hittar den beg för mindre än 3k.

Reptilhjärnan vill föreslå en Seikodykare, men för att göra det lite mer crazy så drar jag till med denna:

96FC7584-B6E6-4F1A-9C2C-DD871E69F54C.jpeg

Du hittar en ny för runt 4-5000 kr så en begagnad klocka borde landa inom din budget.

Lycka till!

En Seiko Sumo kan du få för de pengarna.

upload_2018-5-11_23-47-32.png

Men Orientdykarna Ray och Mako är prisvärda om man bortser från länken som känns lite billig.

Gillar du Orient så finns nyaste dykaren som är klassen bättre än Mako/Ray, bättre verk o safirglas etc) över budget ny (€389 på seriouswatches).
RA-EL0002L00A_16d69cb4-7e6b-48ee-958e-a3b766d3b4a5_600x.png

Finns i svart och 2ton också.

Gillar du Orient så finns nyaste dykaren som är klassen bättre än Mako/Ray, bättre verk o safirglas etc) över budget ny (€389 på seriouswatches).
RA-EL0002L00A_16d69cb4-7e6b-48ee-958e-a3b766d3b4a5_600x.png

Finns i svart och 2ton också.
Inom budget skulle jag säga (3-4k).
Mako/Ray har ju med version 2 dock uppdaterat verk (med hacking+winding)
Men Orientdykarna Ray och Mako är prisvärda om man bortser från länken som känns lite billig.
SUMO:n är grym.
Till Ray/Mako finns dock AM-länkar från Strapcode som är riktigt bra.

Tackar för alla svar. KS levererar måste jag säga :)

Certina DS action föll mig verkligen i smaken!
Är det chrono24 och säljavd. här på forumet som gäller när man letar begagnat eller vad finns det mer som är legit?

Men, du får ett bättre (tidshållning, tålighet) om du väljer kvartsaren. ;) Men mekaniskt urverk är ju ballt såklart.

Jag har förstått detta :) Men som många andra så känner jag (efter _en_ mekanisk klocka :p) att det pirrar till lite extra med vetskapen om alla kuggjul som jobbar i urverket!

Tillbaka
Topp