• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Begagnad Rolex 40K

Skrollan

Breitling
Kul men andra som har samma problem! Dock ökar min budget för varje dag.. Hehe, får se vart de slutar.. Jag har spanat in lite hublot och även APn som har kommit upp på forumet, de som ligger närmst hjärtat är en sub LV
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Som jag sagt många gånger förut, 5513 eller 5512. Det bästa som Rolex har tryckt ut från sin fabrik och i alla fall 5513 kan du lätt få för en bra bit söder om 40 000.
 

SFS

Omega
Vad säger ni om explorer 1 eller milgauss?
Köpte själv en Explorer 1 (ref 14270) nyligen och är riktigt nöjd. Dock kanske inte storleken på 36 mm faller alla i smaken längre. Siktet är nu inställt på en GMT (det tar aldrig slut...) och kan bara instämma att GMT med svart bezel är cool.
En Yacht Master borde också gå inom budgeten med lite prutande, den är ju ovanlig, sportig och dressad. Men SD är ju också trevlig ;).
 

Snutti

Omega
Kul men andra som har samma problem! Dock ökar min budget för varje dag.. Hehe, får se vart de slutar.. Jag har spanat in lite hublot och även APn som har kommit upp på forumet, de som ligger närmst hjärtat är en sub LV

Har precis samma problem. Började kolla på en SMP för 10k-ish och är nu uppe och funderar om man inte borde slå till på en 116610 när man ändå håller på? :banghead:
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Som jag sagt många gånger förut, 5513 eller 5512. Det bästa som Rolex har tryckt ut från sin fabrik och i alla fall 5513 kan du lätt få för en bra bit söder om 40 000.
+1, men särskilt lätt att hitta en bra bit söder om 40 vete fan. De sena med VG-index kan gå.
image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor

Mycket trevlig och bra säljare, snabb på att svara på frågor, kan rekommenderas starkt. Hemsidan är jävligt bra, då det finns många bilder som visar skicket på klockan, ganska så ovanligt skulle jag säga.


Undrar om inte Micke Ni och Af Sjodahl (bland annat) har handlat därifrån. De kanske kan berätta mer? Och om jag minns fel, så får de väl säga så.
mvh A

Nope...du har helt rätt i mitt fall iaf, köpte min 16753 därifrån och jag blev super nöjd.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
"garanterat", nu tar du väl i. Är ju enkelt för TS att fråga, eller hur. Varför skrämma upp honom med ett så skarpt påstående?

Sedan kan jag hålla med om att en översyn är att rekommendera, men det behöver inte innebära att service kommer att krävas än.

mvh A


Jag är oftast på samma sida som du är nu.

Men Kirill skriver ALLTID om urverket. "Runs within cosc, with good amplitude" etc. Nu skiver han ingenting, och klockan verkar oanvänd. Känns onekligen som att den behöver servas, men du har såklart rätt i att det bästa är att fråga.
 

Snutti

Omega
Har precis samma problem. Började kolla på en SMP för 10k-ish och är nu uppe och funderar om man inte borde slå till på en 116610 när man ändå håller på? :banghead:

Det jävliga är att desto längre jag funderar ju sugnare blir jag på att plocka ut en ny från AD också istället för att mecka begagnat.. kommer gå åt helvete det här :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag är oftast på samma sida som du är nu.

Men Kirill skriver ALLTID om urverket. "Runs within cosc, with good amplitude" etc. Nu skiver han ingenting, och klockan verkar oanvänd. Känns onekligen som att den behöver servas, men du har såklart rätt i att det bästa är att fråga.
Tog mig friheten att kolla Kirills annonser närmre... Han annonserar faktiskt flera av de mer moderna klockorna utan att säga något om urverket och dess skick. Någon LNIB, några NOS. Inte "ALLTID", alltså.

Inte min avsikt att få det att låta som om jag pekar finger... Men det tycks som om du och jag läser hans annonser lite olika. Tänkte att TS kan få lite perspektiv att bilda sig en egen uppfattning inför en ev dialog med säljaren.

Oavsett så rekommenderar jag att man klargör skicket på klockan innan man köper, så Kirill skulle kunna kosta på sig att kommentera verket och dess gång även för klockor i nyskick, särskilt de som legat på hyllan många år.

Mvh A
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tog mig friheten att kolla Kirills annonser närmre... Han annonserar faktiskt flera av de mer moderna klockorna utan att säga något om urverket och dess skick. Någon LNIB, några NOS. Inte "ALLTID", alltså.

Inte min avsikt att få det att låta som om jag pekar finger... Men det tycks som om du och jag läser hans annonser lite olika. Tänkte att TS kan få lite perspektiv att bilda sig en egen uppfattning inför en ev dialog med säljaren.

Oavsett så rekommenderar jag att man klargör skicket på klockan innan man köper, så Kirill skulle kunna kosta på sig att kommentera verket och dess gång även för klockor i nyskick, särskilt de som legat på hyllan många år.

Mvh A


Av de 9 översta klockorna på hans sida (räknar bort de som är nya), så stor det något om urverket på varje. (då räknar jag servicehistorik som info om urverket) :)
Det är kanske inte amplitud med på varje, men det står iallafall att klockorna t.ex går som de ska och vrider upp mjukt.

Och när jag fortsätter titta, så hittar jag typ inte en enda klocka som är utan info om verket. Det skulle ju vara de som är ett år gamla, men de är ju fortfarande inom fabriksgaranti. Det är inte Explorern som vi talar om. :)
 

Raymon R

Breitling
Wow nu har jag massor att ta ställning till. Varifrån skickar Kirill? Sedan är det som så att jag inte tänkt att köpa förrens till våren men vill vara inläst/påläst innan jag tar mitt beslut. Förresten handlar Rob E med begagnat?
 
Topp