• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Begränsad tid i Stockholm. Vart går jag?

Ska också besöka kungliga staden imorgon och funderar på att ta med mig en klocka vars länk ska kortas. Tips på vart detta görs bäst i de centrala delarna?

Är en Seiko så bra om de inte är alltför högfärdiga ;)
 
  • Like
Reactions: JLW

Taxman

Rolex
2-Faktor
Väcker liv i den här tråden igen med en fråga innan morgondagens avfärd mot huvudstaden. Varierar prisnivåerna i de olika klockbutikerna som är nämnda ovan eller följer alla ADs rekommenderade listpriser? Om nej, skiljer det mycket?

Jag skulle säga att dem följer listpriserna. Om du tänker köpa kan du väl förslagsvis klargöra detta och lite vänligt fråga om det går att göra något åt priset jämfört med listpris. Trevlig resa!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ska också besöka kungliga staden imorgon och funderar på att ta med mig en klocka vars länk ska kortas. Tips på vart detta görs bäst i de centrala delarna?

Är en Seiko så bra om de inte är alltför högfärdiga ;)

När jag kortade en länk på Rob så tog de betalt för det. (Kan tillägga att klocka inte var köpt hos dem). Jag har tyvärr inget tips på bra ställe i city som gör det billigt. Rob gjorde ett bra jobb men inte så billigt. :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle säga att dem följer listpriserna. Om du tänker köpa kan du väl förslagsvis klargöra detta och lite vänligt fråga om det går att göra något åt priset jämfört med listpris. Trevlig resa!
Tack för snabbt svar. Även om jag prutade med liv och lust på tygmarknaderna i Laos tycker jag det känns lite kymigt att göra det i butiker om det inte är en uppenbart defekt vara. Vad är brukligt? Jag vet ju folk som ställt just den frågan du föreslår och fått klockor i 25´kr-klassen någon tusenlapp billigare men som sagt, det känns lite kymigt.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tack för snabbt svar. Även om jag prutade med liv och lust på tygmarknaderna i Laos tycker jag det känns lite kymigt att göra det i butiker om det inte är en uppenbart defekt vara. Vad är brukligt? Jag vet ju folk som ställt just den frågan du föreslår och fått klockor i 25´kr-klassen någon tusenlapp billigare men som sagt, det känns lite kymigt.

Jag tycker absolut att du kan "pruta" lite. Jag har själv ganska svårt för det generellt men när jag köpte min Hulk frågade jag bara helt enkelt om de kunde göra något åt priset. Detta resulterade i vissrabatt (inte så mycket men iaf några kronor :D)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker absolut att du kan "pruta" lite. Jag har själv ganska svårt för det generellt men när jag köpte min Hulk frågade jag bara helt enkelt om de kunde göra något åt priset. Detta resulterade i vissrabatt (inte så mycket men iaf några kronor :D)
Jaha. Då är det väl bara att köra då. Får väl återkomma med rapport i paketöppningstråden. Om det nu blir något köpt. Och det får vi ju hoppas.
 

JohnDoe

Rolex
Jag har köpt en del nya omegor och lite annat och de har gått att få 10-15% på. Beror på märke o modell. Är ju bra att göra lite research på några intressanta modeller så man vet lite om den är populär eller hyllvärmare.syns lite på hur billga de är hos gråhandlare.
 
  • Like
Reactions: JLW

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Gör så! Dvs. köp men strunta i paketöppningstråden och kör en fullständig paketöppning istället! :D
Jag är så ny här att jag först inte fattade vad du menade med fullständig paketöppning. Trodde det var något ekivokt och kände mig kränkt, men läste i gamla trådar och kom till insikt. Jag lovar, mitt paket kommer att öppnas, fullständigt eller i tråd, beroende på vad det blir. Jag är sugen på både en skruttklocka och en finklocka, och blir det en skruttklocka så är det ju inte mycket att yvas över.
 

JohnDoe

Rolex
Jag är så ny här att jag först inte fattade vad du menade med fullständig paketöppning. Trodde det var något ekivokt och kände mig kränkt, men läste i gamla trådar och kom till insikt. Jag lovar, mitt paket kommer att öppnas, fullständigt eller i tråd, beroende på vad det blir. Jag är sugen på både en skruttklocka och en finklocka, och blir det en skruttklocka så är det ju inte mycket att yvas över.
Paketöppningstrådar har inte krav på en prislapp.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag är så ny här att jag först inte fattade vad du menade med fullständig paketöppning. Trodde det var något ekivokt och kände mig kränkt, men läste i gamla trådar och kom till insikt. Jag lovar, mitt paket kommer att öppnas, fullständigt eller i tråd, beroende på vad det blir. Jag är sugen på både en skruttklocka och en finklocka, och blir det en skruttklocka så är det ju inte mycket att yvas över.

Haha! Hade inte en tanke på att det skulle kunna misstolkas så! :D Men nu förstår du förhoppningsvis vad jag menar. Och som @JohnDoe skrev så spelar prislappen ingen roll för en bra paketöppning.

Det viktiga enligt mig är en roligt historia (tex varför det blev just den klockan eller i ditt fall kanske en återgivning av din resa och dag i Stockholm?), lite info om klockan (mer info om vad som krävs här: https://klocksnack.se/threads/välkommen-till-klocksnack-principer-för-forumet-uppdaterat-140710.5/) samt några sköna bilder.
 

JohnDoe

Rolex
Absolut, en liten reseberättelse med lite tankar kring varför just du valde just den här klockan är alltid skoj.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
image.jpg
Teaser.
 
Topp