• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Begravning, vilken klocka?

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det finns säkert väldigt många mer passande klockor för begravning, men utbudet jag har att välja från är ganska slimmad för tillfället.

Så till svarta kostymen, vit skjorta och svarta slipsen.. vilken av dessa klockor?



Vet eg att Sinn, Tag och Concord går bort.
Står mellan SS och GS, funderar på slänga på svart läder för att tona ned bling.

Till saken hör att jag är nära, kommer synas mkt då jag deltar mkt i själva begravningscermonin.

Synpunkter?
Annat att tänka på?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Sjöö Sandström helt klart. Passar bäst till formella tillfällen. Seikon gör det inte med sina stora siffror på vridringen.
 

fredtiger

Cartier
Ta på dig den klockan du tycker bäst om för att hedra personen som gått bort! Stilmässigt kan det nästan kvitta, ingen helt rätt och ingen helt fel. SS med svart läder kanske känns "finast" men mitt grundtips står fast; den du tycker bäst om!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Beklagar sorgen.. GSen är passande då den är svart, men hade nog gått på SS jag med då den är mera diskret.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Först får jag beklaga sorgen.
Jag skulle tagit sjöö sandströmar´n. Eller den uppe i vänstra hörnet.
Tänk på att matcha klockarmbandet med skor och bälte (svart).
 

David

Bödeln
Det finns inte många tillfällen då mitt råd är: ingen klocka. Nu är ett sådant.

Beklagar sorgen.
 

sjobbe

Cartier
Beklagar sorgen.

Där finns väl egentligen inget passande alternativ, men om du verkligen vill bära ett ur: S&S, helt klart.
 

TKVF

Panerai
Beklagar sorgen. Tycker att tid inte är viktigt under en begravningen därav så är ingen klocka passande. Man tar den tid som behövs både för ceremonin och sorgen efter.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tack för input och kondoleanser.

Kommer lämna klockan hemma, ska bara prata med henne (klockan) så de förstår varför, vill ju inte de ska bli besvikna.

Känner ju sig själv ganska väl, med klocka på handleden går man lätt och sneglar på den, så bättre vara fokuserad på vad man är där för.
Hade jag inte varit inblandad i själva ceremonin hade jag nog gärna burit klocka, men helst då nått mer diskret. Så kommer få se över mitt innehav (har iof ett par diskreta i bankfacket som borde funka). Men ytterst viktigt ha klockor för alla händelser och tillfällen.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Beklagar sorgen

Vill inte vara sån, men jag tror valet av klockan är ditt minsta bekymmer den dagen
 

Josef B

Bestraffaren
Beklagar sorgen

Ha på dig nåt som är under radarn och INTE nåt som andas uppmärksamhet. Enkel rund kostymklocka.
 
Topp