• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BEHÖVER TIPS: Vilken Rolex Yacht Master?

Vilken Rolex (se alternativ nedan):

• Alternativ 1

• Alternativ 2

Resultatet är endast synligt efter enkät.
Jag tror du ska titta vidare, personligen tyckte jag att dessa två hade väldigt tråkiga boetter, vi får höra vad övriga forumister tycker!

Denna.....

Rolex_Yachtmaster_268622-5D3_8230-Edit.jpg

Hej!

Ska nu köpa mig en Rolex Yacht Master. Skulle gärna vilja ha er input och åsikter kring dessa två som ligger ute till försäljning på Chrono24.com.

Alternativ 1: https://www.chrono24.com/se/rolex/r...odel--id3274907.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK

Alternativ 2: https://www.chrono24.com/se/rolex/yacht-master--id7348886.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK

Vilken skulle ni gå på och varför?

Tack på förhand!
Möjligen nr 2, men det är svårt att se skicket på bilderna. Det ser ut som att länkens borstade partier är blankpolerade. Sen är det en sladdrigare länk på yachmaster gjorda före 2008 har jag för mig. Ändlänkarna är inte solida utan ihåliga. Den första tillkommer det moms på eftersom den köps från USA. Det står att den är servad och polerad. Be om papper på servicen så du ser vad som är gjort. En polering är ok om den utförts av en som kan. Du får nog lägga till 6000 kr för service vilken du än väljer. Annars är det en fin klocka. Är det liten skillnad mellan dessa och en som är från 2010 och framåt, skulle jag välja den nyaste. Kolla verkligen upp så du får med rätt box och ifyllt cert, tag. Är taggen grön är det 5 års garanti, annars 2 om röd.

Senast ändrad:
Tack för svaret @Stroboman :)

Förstår vad du menar. Men rent krasst då, om du fick en av dem. Vilken skulle du välja utifrån skick, år etc.?
Se det så här.
Det är ingen unik modell, det finns 1.700 YM ute på C24!
Till slut kommer du att hitta en YM som passar dig!
Jag kommer inte att rekommendera någon av dessa, dels kan jag för lite, dels skulle det kännas som att jag lurat dig!

Kan inte råda annat än att jag själv tycker denna är mycket vacker, men då med den blå urtavlan varför jag avstår att rösta. Lycka till och lyssna på folket här som kan Rolex avseende detaljerna för resp. årsmodell/generation.

Sweet! Tack för bra input :)

Verkar som att både i den här och många trådar så verkar folk ha lite svårt för YM, framförallt med vit/silver urtavla haha. Personligen så tycker jag att YM är väldigt elegant just då den har platinum (därmed glänser boet mer) och med vit urtavla då jag tycker det blir elegant. Gillar också metallic urtavlan men tycker det tar ner YM till en mer elegant nivå och inte lika sportig med vit.

Sweet! Tack för bra input :)

Verkar som att både i den här och många trådar så verkar folk ha lite svårt för YM, framförallt med vit/silver urtavla haha. Personligen så tycker jag att YM är väldigt elegant just då den har platinum (därmed glänser boet mer) och med vit urtavla då jag tycker det blir elegant. Gillar också metallic urtavlan men tycker det tar ner YM till en mer elegant nivå och inte lika sportig med vit.
Tror du tolkar snett. Du frågar vilken av två exemplar du ska köpa, folk tycker inget av dem är bra. Boetten är för övrigt inte i platina.

En blå eller vit tavla kostar drygt 5000 kr om man vill variera sig så färgen på tavlan är ingen big issue i förhållande till en oförstörd boett.

Tillbaka
Topp