• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Behöver bra tips på en semesterklocka.

degiomg

Basic
2-Faktor
Hallå!

Jag skulle behöva lite tips ang köp av en klocka som jag kan ta med på semestern, samt ha på lättare tillfällen (typ familjemiddagar osv)

Mina kreterier är.

- Urverket skall vara gjort av klocktillverkaren (in-house)
- Inte större än 40mm
- Relativt tålig då den skall vara med på "äventyr"
- Prismässigt mellan 40'-70' ny (nedprutat)

I min övriga låda har jag en Rolex submariner date och en Zenith Captain Moonphase (dresser)
Så jag vill gärna ha ett annat märke än dessa.

Men kom med grymma förslag, gärna en GMT eller Chronograph.

Närmst just nu är 39,5mm Planet ocean.

Tack!

omega-seamaster-planet-ocean-600m-omega-co-axial-master-chronometer-39-5-mm-21533402003001-l.png

Semestern bör vara slut nu. Tänk inte på detta. ;)

Omegan ovan är ju fin. Även någon Aqua Terra skulle passa. Annars Tudor BB58, Rolex DJ 16200, Rolex Explorer 114270, Sinn 104/103 (ej inhouse dock), Longines Legend Diver 36 mm. Kom på Omega Railmaster från Trilogin också.

Har själv skaffat mig en 16200 som semester/allround klocka. Ganska oöm med borstad oyster och slät ring.
8923FB3A-2AF7-4206-AF81-AEE7F6D17870.jpeg

Senast ändrad:
Bra tips!

Aqua terran har jag kikat på med!
Angående "slut på semestern" så har jag barn (som inte går på dagis än), då har man tillsynes obegränsat med dagar att resa på :)

Planet Ocean låter som et veldig bra val, men även nye Seamastern er grym. Kanskje i blått om du redan har en sub? Perfekt om du kjöper gummi også så blir den enda mer variasjon.

Grand Seiko har ju en hel del häftiga GMTs. Mer inhouse och hantverk får man nog inte heller i den prisklassen. T. ex ref Sbgj001. Kanske däremot inte är så tåliga :/

Tillbaka
Topp