• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver er hjälp! Bästa Casio-klockan för 500kr

Sallberg

Omega
2-Faktor
Brorsan fyller 23 och jag hade tänkt köpa en Casio-klocka till honom. Har försökt locka in honom i nörderiet ett tag nu och det börjar närma sig. Jag vet att han tycker om Casio Digitalare så jag känner att det är rätt väg att gå.

Nu till frågan: Vilken Casio Digitalare för 500kr-ish ger mest valuta för pengen? Söker efter något i stilen på bilden.

Jag har ingen koll på Casio-klockor så uppskattar alla tips som ges!
casio-A168WA-1YES.jpg
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Ett par alternativ som alla är utmärkta köp.

Sen har du givetvis terroristklockan F91W ( som för övrigt är min jobbklocka :) ) men den är lite meh i jämförelse med nedan alternativ.

 

Kohkoinen

Omega
Nu är inte detta en digitalare, men åtminstone en Casio!

Casio Duro Gold (finns i lite olika färger) är en quartzklocka med 200m WR och nedskruvbar krona. Mineralglas. Kommer på ett silikonarmband som jag bytt mot ett svart zulu-NATO istället. Svenska priser ligger kring tusenlappen, men jag hittade den för 450 spänn på nätet och fick betala 135 kr i tull, så jag är väldigt nöjd med den.

1604067835499.png
 

DrTorben

Omega
Nu är inte detta en digitalare, men åtminstone en Casio!

Casio Duro Gold (finns i lite olika färger) är en quartzklocka med 200m WR och nedskruvbar krona. Mineralglas. Kommer på ett silikonarmband som jag bytt mot ett svart zulu-NATO istället. Svenska priser ligger kring tusenlappen, men jag hittade den för 450 spänn på nätet och fick betala 135 kr i tull, så jag är väldigt nöjd med den.

1604067835499.png
Är lite sugen på denna, var hittade du den för 450 kronorspänn?
 
Topp