• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver er hjälp

Stam60

Breitling
Hej
Behöver er hjälp med ideér, jag har haft ett klockintresse tidigare men gått upp ett snäpp, har idag en Omega seamaster pro automatare som förövrigt kommer ut på försäljning bara den har kommit tillbaka från service, det jag tycker med denna klocka är att den är lite för liten för mig, har sneglar på en Omega planet ocean 45,5 mm som skulle vara mer i min tänkta storlek, men fastnar lite där, jag har favoriter som Omega, Rolex och longines, breitling, men fastnar lite där, fins det fler intressanta objekt att titta på?
jag har kollat runt lite och har satt en budget på ca 30´
Det finns några gamla Rolex som skulle passa men det faller på storleken, finns det så stora Rolex inom min budget?
sen har jag tittat på denna:
http://www.tradera.com/item/190117/203232859/longines-master-collection-l2-715-4-78-6
Är det nått att ha?
sen har jag tittat på denna:
http://www.tradera.com/item/190110/202898452/breitling-evolution-18k-guld-stahl
Snygg men vad anser ni med erfarenhet?

men som sagt fastnat i tänket hjälp mig!!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Kan schwartzenegger i sina krafts dagar använda 40mm sport rolle så tror jag att de flesta bär upp 40mm klockor galant. Tänk stort-tänk mindre så får du mer att välja på.
image.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Är det dykare du är ute efter finns det ju rätt många att välja mellan i den stolekan. Här är modeller som jag tycker är snygga och som kanske kan ge dig inspiration:
Landsort_small.jpg

breitling-superocean-heritage-46-watch.jpg
 

Apansson

Torpare
PO 45,5 har riktigt sköna proportioner om man kan bära upp den. Jag har själv en 42a med orange ring, den funkar till det mesta, jag är grymt nöjd, har snart haft den i ett halvår utan en tanke på att sälja av och köpa nytt. Blir lika lycklig varje dag när jag tar på den.
 

Stam60

Breitling
Tack för alla svar helt klart så finns det mycket kunskap här, nä jag har långt ifrån schwartzeneggers armar men tycker på nått sett att det blir lite klent, breitlings superocian var ju grymt snygg en sådan kommer jag nog att ha sikte på, kruxet är att jag snöat in lite mer och mer på Omega, Tudor känns lite som en kopia, jag får säkert påhopp för den, men som sagt okunnig, Britling sewolf för jag inte riktigt om heller gällande siffrorna, det blir lite fel proportioner, men det kan bli skillnad att se den live, nu är det så att jag bor i Östersund och man har inte någon affär att gå till för att dregla och hitta sin drömklocka, köpa på bild blir lite som att chansa, lite så blev det med Omegan, fantastisk klocka men inte riktigt vad jag tänkt, så håll ögonen öppen ni som är intresserad den kommer till försäljning när den kommit från service, kommer med cert och Box, köpt i Jönköping, tack alla för inspiration och kom gärna tillbaka om ni kommer på nått mer
 

Stam60

Breitling
Den som söker finner denna var grym finns på blocket, det som är ett gissel idag är alla kopior, hur kan man vara säker på att det är äkta vara man köper? Detta är extra svårt när man inte köper nått från KS
a8y3u5y6.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp