• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver era åsikter angående...

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
...hur jag ska göra med min nuvarande klocka. Det är en 16710 BLRO som jag verkligen tycker om och den är i mycket fint skick.

Det jag stör mig på (men det kanske bara är jag..?) är att den har fel länk (en SEL från 2000). Eftersom klockan är från 1996 ska den ha de traditionella ändlänkarna. Jag misstänker att dåvarande ägaren uppgraderade till den nyare länken då den kom år 2000.

Det andra är att det inte är original inserten som satt på från början, jag fick en sprillans ny original när jag köpte klockan. Är det jag som är för petig eller förstår ni hur jag känner? Jag gillar verkligen när det är 100% original...[emoji52]

Det jag tänker mig är att jag säljer denna klocka, köper en ny 114060 som jag behåller resten av mitt förhoppningsvis långa liv, och sedan sätter igång att tokspara till en äldre Pepsi, exempelvis 16750.

Jag vill jättegärna ta del av era åsikter då jag har otroligt svårt för att bestämma mig hur jag ska göra...[emoji21] Skulle ni bry er om länken och inserten?

Tackar på förhand

TB

ImageUploadedByTapatalk1414064841.382975.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Förstår hur du känner dig. Om någonting inte stämmer, är det faktiskt lika bra att flippa, än att kämpa emot sina inre känslor.

Köp den som du verkligen vill ha. Då kommer det kännas mycket bättre.
 

POO

Panerai
Det här med att saker ska vara 1000% original är något som kommer ifrån, och kanske är sant, i samlarvärlden. Att applicera tänket på övriga världen är knas.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Det här med att saker ska vara 1000% original är något som kommer ifrån, och kanske är sant, i samlarvärlden. Att applicera tänket på övriga världen är knas.

Ja du har säkert rätt, men om jag kommer behålla klockan i många år blir det som ett "samlarobjekt" så det är därför det känns extra viktigt!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om "de traditionella" betyder rasliga böjda stålbitar istället för SEL så skulle jag nog behålla den länk som sitter. Jag hade ngt vikt elände till länk på min 1675:a och det blev en helt annan klocka (läs användbar) när jag köpte en modernare länk.
När det gäller insert så är det du har på nu perfekt för den mörka årstiden. Du har många månader att leta ett perfekt blekt insert att byta med i vår.
Gillar du klockan så behåll! Ser ingen anledning att byta de saker du nämner. Å andra sidan är jag allergisk mot gammalt rassel..:)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag fick hem en 114060 i veckan. Jag kan meddela att det är en helt underbar klocka som du definitivt inte kommer bli besviken på! :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag fick hem en 114060 i veckan. Jag kan meddela att det är en helt underbar klocka som du definitivt inte kommer bli besviken på! :)

Va kul, grattis! Var inne på Nymans i Stockholm för 20 minuter sedan och provade en 114060 faktiskt, blev riktigt sugen! Beställde du den ny? Vad fick du betala om jag får fråga? :)

TB
 
Topp