• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver fotografier till uppsats.

cjperry

Audemars
2-Faktor
Hej,

Hoppas alla haft en skön jul och nyår.
Som ni kanske sett i en annan tråd så jobbar jag på en magisteruppsats om 1940-talets armbandsur.
Just nu skulle jag behöva schyssta fotografier på olika schweiziska armbandsur från 1930-, 1940- och 1950-talet.
Ladda därför gärna upp dem här samt lite information om det ni laddar upp (storlek, ungefärligt årtal osv).
Ommålade tavlor är också välkomna men då får man gärna ange att man misstänker ommålning.

Med er tillåtelse kommer jag ange i slutet av uppsatsen vem ägaren av varje ur är, detta kan vi dock ta över PM för att hålla det privat och vill man vara anonym går det självklart bra.

Hur bilderna ska vara tagna:
• Ljus bakgrund (helst vit)
• Ej på handled
• Tydlig bild på tavla

Ni får självklart ladda upp mer än en bild om ni känner att ni också vill vara lite kreativ.

Tack på förhand och jag ser fram emot att se vad ni har.

PS: Gamla reklamannonser och artiklar från 30-, 40- och 50-talet är också VÄLDIGT välkommet.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Varsågod @cjperry
image.jpg

Vet tyvärr ej exakt årtal, men det är en femtiotalare :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tissot Antimagnetique ca 1932-33
Breguet siffror och visare.

tissot1932.jpg


Okänd till vänster, Stauffer & son till höger båda ca 1936-37
30 talare.JPG


Zenith och Atlantic ca 37-38
zenith 1937.JPG


Rätt taskiga bilder tyvärr, kan försöka ta lite bättre bilder om det önskas, eller så kan du få låna dem och ta själv. Bara dra ett pm isf.
 

DrKlocka

Audemars
Låter som en intressant uppsats. Vilket ämne är det, historia?
Funderar också på att skriva en klockrelaterad uppsats någon gång det kommande året. Du får gärna skriva till mig om du hittar några bra och användbara reklamannonser eller liknande från den tiden.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tissot 22x40
Atlantic 29,5x38
zenith 26,5x35
stauffer & son 32,5x36
Okänd 30,5x36

bredd utan krona och bandstift till bandstift
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Omegan är låtsasguld och kronografen är 18k solid rosé
Toppen! Tack så mycket :)

Tissot chrono, 1947 bör det vara, ca 35 mm exkl krona

*edit: sorry för att det inte är vit bakgrund

20160105_135539-01.jpeg
Bakgrunden fungerar utmärkt! Tack så mycket :)

Eterna 1942-43, storleken (utan krona) är 32 mm

eterna_tavla.jpg
Tack så mycket! :)

Kul! Säg till när du behöver bilder på schweiziska armbandsur med svart tavla från 60-talet! :)
Absolut :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har under flera år nu varit nyfiken över hur den där samlingen du har @tdn-dk ser ut i ett gruppfoto. Hur förvarar du dom? Har du montrar eller ligger de väl undanstoppade?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,

Hoppas alla haft en skön jul och nyår.
Som ni kanske sett i en annan tråd så jobbar jag på en magisteruppsats om 1940-talets armbandsur.
Just nu skulle jag behöva schyssta fotografier på olika schweiziska armbandsur från 1930-, 1940- och 1950-talet.
Ladda därför gärna upp dem här samt lite information om det ni laddar upp (storlek, ungefärligt årtal osv).
Ommålade tavlor är också välkomna men då får man gärna ange att man misstänker ommålning.

Med er tillåtelse kommer jag ange i slutet av uppsatsen vem ägaren av varje ur är, detta kan vi dock ta över PM för att hålla det privat och vill man vara anonym går det självklart bra.

Hur bilderna ska vara tagna:
• Ljus bakgrund (helst vit)
• Ej på handled
• Tydlig bild på tavla

Ni får självklart ladda upp mer än en bild om ni känner att ni också vill vara lite kreativ.

Tack på förhand och jag ser fram emot att se vad ni har.

PS: Gamla reklamannonser och artiklar från 30-, 40- och 50-talet är också VÄLDIGT välkommet.
Önska du något mer får du ropa till, tar gärna bilder på några ur om du vill ha.
 
Topp