• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver hjälp angående Breitling

Kompassen

Panerai
2-Faktor
Som namnet säger behöver jag hjälp angående Breitling.
Min vän är alldeles strax färdig pilot och ska därför få en Breitling i examenspresent.
Han frågade mig vilken klocka han skulle välja och jag blev väldigt ställd då det finns massvis med fina Breitlings.
Frågan är vilka modeller tycker ni han som pilot ska ha och varför?
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Breitling Chronomat Airborne!
Breitling_Chronomat-Airborne-bracelets.jpg
 

Mauritz

Rolex
Chronoliner.
Boutique edition.
IMG_2486.JPG

Annars funkar "standard"
IMG_2487.JPG


Varför? För den är något av det snyggaste Breitling gjort. Kräver dock sin handled då den är rätt stor.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Beror på budget. Aerospace är ett bra budgetalternativ, annars Navitimer förstås. Navitimern bör ligga kring 34k beg, vilket är oerhört mkt för pengarna. Den bär dock relativt stort.

Min personliga brattefavorit är annars Avenger GMT, kan funka som pilotklocka. Den är för övrigt vattentät, vilket inte riktigt är fallet med Navitimer eller Aerospacen. Lånad bild nedan.

IMG_0901.PNG
 

DrDre

Patek
Som namnet säger behöver jag hjälp angående Breitling.
Min vän är alldeles strax färdig pilot och ska därför få en Breitling i examenspresent.
Han frågade mig vilken klocka han skulle välja och jag blev väldigt ställd då det finns massvis med fina Breitlings.
Frågan är vilka modeller tycker ni han som pilot ska ha och varför?

En klocka från hans födelseår vore väl trevligt? En Chronomat eller Navitimer tex.
 
Topp