• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver hjälp ang Rolex..

max

Dancing Queen
Är ju tääämligen luddigt formulerat och att själv utnämna sig till komplett rolexexpert genom att pm:a tar kanske emot.
Skicka ett pm direkt till nån av herrarna och be snällt om hjälp, spenc, david och per har la bra koll på 16613 säkert en massa fler som har koll men är ju som sagt lite halvtrögt att få folk att självmant unämna sig till kompletta experter på en klocka eller tom märke då ingen förhandsinfo finns :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag köper Plopp. Ricrob köper plopp.

Jag köper 16613. Ricrob köper 16613. :D :D :D

Jag har pm:at dig. Kanske kan hjälpa till? Typ den enda Rolexen jag kan lite om. Kan ju om inte annat ta kort på min och skicka till dig?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Ska du köpa 16613? Eller jag formulerar om frågan: Vad ska du flippa till förmån för en 16613? ;)

har själv planer på en 16613, framför allt efter Lebens alpbilder
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Gavve skrev:
Ska du köpa 16613? Eller jag formulerar om frågan: Vad ska du flippa till förmån för en 16613? ;)

har själv planer på en 16613, framför allt efter Lebens alpbilder

Kul att man kan hjälpa till :)
 

Ricrob

Patek
max skrev:
Är ju tääämligen luddigt formulerat och att själv utnämna sig till komplett rolexexpert genom att pm:a tar kanske emot.
Skicka ett pm direkt till nån av herrarna och be snällt om hjälp, spenc, david och per har la bra koll på 16613 säkert en massa fler som har koll men är ju som sagt lite halvtrögt att få folk att självmant unämna sig till kompletta experter på en klocka eller tom märke då ingen förhandsinfo finns :)

Var i min förfrågan läser du att ett svar via pm utnämner pm'aren till komplett expert!?

Hade jag skinkat ut klocka med bilder, info och frågor i en öppen tråd, så hade svaren haglat från både mer och mindre kunniga men varför är det så läskigt att erbjuda att kika på några bilder och ev svara på ett par frågor via mail..? Hade ngn frågat efter hjälp om en klocka som jag har mer eller mindre erfarenhet av, så ser jag inga problem med att hjälpa till och vet man inte svaren, så är det ju bara att säga det, eller hur?

Det är inga konstigheter, bara en klocka som jag har chans att tradea mot min Ploprof och undrar om den verkas kosher och om prissättningen är vettig, innan jag sätter mig och åker långväga, även om jag/vi kommer ses hos AD vid ev byte. Jag har fått erbjudande om hjälp av ett par stycken, stort tack på förhand, så får vi se sen.. Detta svarar väl även på din fråga Gavve?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Känner att det är dags att ta bladet från munnen, eller vad det nu heter ;-) @Ricrob, vad är du på väg? En "bilhandlar-tråksub" mot grymmaste nya dinkan som verkligen passar din feta handled!? Är du sjuk ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Ricrob

Patek
theargonaut skrev:
Känner att det är dags att ta bladet från munnen, eller vad det nu heter ;-) @Ricrob, vad är du på väg? En "bilhandlar-tråksub" mot grymmaste nya dinkan som verkligen passar din feta handled!? Är du sjuk ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Ja, ordet är fritt och även om det sved till lite så är det uppskattat med åsikter, då man lätt seglar iväg ibland.. ;)
 

BME

Cartier
Gör som du känner för röstar jag på :)
Jag tycker 16613 är riktigt läcker och kommer äga en sådan eller 116613 någon gång.
Jag hade personligen bytt ploppen då jag visserligen tycker den är cool men inte min grej riktigt däremot verkar du och ploppen ha ett starkt förhållande och den passar dig vansinnigt bra!
Så jag säger sov på saken och tänk efter hur saknad ploppen skulle bli om den försvinner!
 

Ricrob

Patek
Jag bestämde mig precis med lebens hjälp för att passa på det föreslagna bytet, så ploppen hänger tungt kvar ett tag till! :mrgreen:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du hittar säkert ett nytt objekt och då ska du självklart följa ditt hjärta. Hade vi följt några hjärnor så hade vi köpt varsin quartsklocka och burit den tills den ramlade av armen..
En klok herre gav mig ett råd när jag funderade på att byta min Plopp så jag skickar det vidare..
"Den nya versionen av Plopp kan du ju alltid hitta igen om saknaden blir för stor! Kör på!"
Ha det!
 

Ricrob

Patek
RicVin skrev:
Du hittar säkert ett nytt objekt och då ska du självklart följa ditt hjärta. Hade vi följt några hjärnor så hade vi köpt varsin quartsklocka och burit den tills den ramlade av armen..
En klok herre gav mig ett råd när jag funderade på att byta min Plopp så jag skickar det vidare..
"Den nya versionen av Plopp kan du ju alltid hitta igen om saknaden blir för stor! Kör på!"
Ha det!

Kan bara hålla med om allt ovan! Hade/har precis det mantrat i huvudet faktiskt, fast å andra sidan, en gammal eller ny Rolex är ju knappast ngn bristvara heller! :lol:
 
Ricrob, du vet att det du behöver är en Panerai MEN du har ju Breitling som ditt favoritmärke, varför inte köpa en Breitling Chronomat B01, dom är riktigt schyssta....
 
Topp