• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Behöver Hjälp! Digital + Analog Klocka

Carez

Basic
2-Faktor
God Fredag!

Behöver köptips, söker en Analog klocka med digital visning av datum och helst tid samtidigt.
Har tidigare tittat på Tissot T-Touch men dom ligger lite ovan min nuvarande budget.
Slog till på en Tissot T-race T-Touch som jag nyligen fick hem, dock trots sina "42" mm i diameter så upplevdes den som en barnklocka på min arm.
Har även testat Citizien Aquland med även den upplevdes liten, tom min sambo frågade varför jag hade så lite klocka på mig...

Min Daily klocka ligger på 46mm utan kronan så visst, lite mindre skulle den bli.

Så vad har ni för förslag?

Krav:
Minst 1 fält digital visning
Runt 45mm+
Pris - 10-15k
Behöver inte vara nytt, kan även vara begagnat.

Trevlig Fredag
Christian

Senast ändrad:
Denna :)
569580D0-D044-48E5-AC4C-5331F1C1DB8A.jpeg

Nån G-Shock kanske? Har själv en Gulfmaster som jag inte pallat lägga på köp-och-sälj det senaste halvåret (hint, hint). Stor som tusan, men sitter fint på mina 17,5.
img_4090-jpg.470841

Det är svårt att hitta en snygg digi/ana som samtidigt har vettiga funktioner.
Breitling Aerospace är sjukt snygg. Sålde dock min då jag insåg att jag inte tände displayen nattetid genom att trycka in kronan, utan i stället drog igång en speldosa. Hur kul är en minute repeater-funktion egentligen?
På Sjöö Sandström Skydiver tänder man displayen genom att trycka in kronan. Den var å andra sidan så stor och ful så den fick också lämna.
Breitling B1 har jag också testat, men den var för stor och välpolerad så den funkade inte heller.
En Momentum Format 4 har också passerat. För budget för att vara riktigt kul.
Nästa försök blir nog en Hamilton Flight Timer.

Breitling Aerospace
IMG_4580.JPG
Citizen Aqualand
IMG_2762.JPG
Casio Mudmaster
IMG_3724.JPG
Sjöö Sandström Skydiver.
IMG_4454.JPG

Den jag är mest nöjd med av dessa och som jag fortfarande har kvar i min ägo är Aerospacen. På andraplats kommer nog aqualanden.

Har inte hållit i en sån här men när jag klickade vidare till specifikationerna såg den ut att vara gigantisk...
https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-steel.79939/

Kollat lite på den tidigare, inte helt omöjligt.
Det är svårt att hitta en snygg digi/ana som samtidigt har vettiga funktioner.
Breitling Aerospace är sjukt snygg. Sålde dock min då jag insåg att jag inte tände displayen nattetid genom att trycka in kronan, utan i stället drog igång en speldosa. Hur kul är en minute repeater-funktion egentligen?
På Sjöö Sandström Skydiver tänder man displayen genom att trycka in kronan. Den var å andra sidan så stor och ful så den fick också lämna.
Breitling B1 har jag också testat, men den var för stor och välpolerad så den funkade inte heller.
En Momentum Format 4 har också passerat. För budget för att vara riktigt kul.
Nästa försök blir nog en Hamilton Flight Timer.
Aerospace är nog den jag fastnat för, dock över nuvarande budget.
Momentum har jag kollat på men som du säger, lite för enkel i sig.

Breitling Aerospace
IMG_4580.JPG
Citizen Aqualand
IMG_2762.JPG
Casio Mudmaster
IMG_3724.JPG
Sjöö Sandström Skydiver.
IMG_4454.JPG

Den jag är mest nöjd med av dessa och som jag fortfarande har kvar i min ägo är Aerospacen. På andraplats kommer nog aqualanden.

Mudmastern såg trevlig ut, har några g-shocks i samlingen sedan tidigare så nog därför jag inte "kollat" på dem tidigare.
En aqualand sålde jag precis då jag upplevde den som liten.

Väcker liv i denna igen, på jakt återigen efter en digital och analog klocka.

Har hunnit ägt en touch solar.

Casio Protrek? Citizen Navihawk? Jag tror du någonstans blir tvungen att ändra din önskelista... Ana/digi modeller växer inte på träd direkt, när sedan både ett lågt pris och en extra stor boett står på listan krymper utbudet. Men det vore kul att se om du hittar någon enligt dina kriterier :)

Casio Protrek? Citizen Navihawk? Jag tror du någonstans blir tvungen att ändra din önskelista... Ana/digi modeller växer inte på träd direkt, när sedan både ett lågt pris och en extra stor boett står på listan krymper utbudet. Men det vore kul att se om du hittar någon enligt dina kriterier :)

Min budget ligger numera högre än tidigare, citizen navihawk har jag faktiskt men tycker den är lite för grötig. Det händer lite för mycket på den. Sneglade på en breitling b-1, dock är dom till åren så känns osafe att köpa

Tillbaka
Topp