• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver hjälp med en vintageklocka

Osclat

Cartier
Som rubriken säger så behöver jag hjälp med en vintageklocka, min mor är för tillfället och hälsar på min mormor och då min mormor vet att jag är klockintresserad så sa hon att hon hade en gammal klocka som jag kunde få. Kanske någon här på forumet kan hjälpa mig med lite information angående vad det är för klocka?! Tack på förhand :) ber om ursäkt för lite halvtaskiga bilder.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    60.7 KB · Visningar: 201
  • image.jpg
    image.jpg
    40.7 KB · Visningar: 177
  • image.jpg
    image.jpg
    60.6 KB · Visningar: 185

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Visst är det en Kirovskie som 6r15c skriver ovan! Tillverkad 1 Moskva fabriken! Brukar vara 16 stenar!

Det finns rätt många modeller där den sk "krabban" är kända pga bandhornen som är böjda!
Skall tillägga att den är från slutet av 50 eller början av 60-talet!
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Det verkar som om suget efter ryska klockor har dalat en hel del på grund av hur Ryssland beter sig så 300-400kr skulle jag tippa. Riktigt snygga modeller kan gå för betydligt högre men jag tycker inte denna klocka skriker "Köp mig!".
 
Topp