• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver hjälp med gamla fickur!

Mikael

Breitling
Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas att jag hamnat rätt. När vi för ett tag sedan tömde min nu bortgångna mormors lägenhet hittade jag min morfars gamla ur. Tror även att det är hans pappas dvs min gammelmorfars ur också. Hur får jag reda på mer information om dessa ur. Det är två omega och ett tärnan. Hur mycket vågar man putsa på dem och vad ska jag använda? Uret med kedja tror jag mig har lyckats spåra till 1890-talet då jag hittade ett serienummer på denna som är 1688136 :) Det roliga är att alla tre funkar galant :)
Går det inte ladda upp bilder?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen koll på fickur men tycker du skall låta bli att polera dom. Gillar patinan :)

Är inte heller någon fickursexpert men det bästa är nog att inte göra någon åverkan på dem om du inte har hjälp av någon som verkligen vet vad hen pysslar med.

Kul att ha så gamla klenoder!
 
Topp