• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver hjälp med köp av klocka

Johan1962

Breitling
Jag har helt snöat in på Armani AR1893 klockan som nu är på 70% rea på Uret.se

Detta är min första gång jag använder uret.se och undrar om den hemsidan är pålitlig och säljer äkta klockor!

Tack
 

Leiflicious

Cartier
Det är inte 70% rea för den verkar alltid säljas för det priset. Man hittar ofta på ett högre pris som "normalpris" och rear ut överallt för att lura folk med denna sorts klocka. Men Uret är pålitliga så ska du köpa den till det helt normala priset ~1500 går de lika bra där som vilken sida som helst.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har helt snöat in på Armani AR1893 klockan som nu är på 70% rea på Uret.se

Detta är min första gång jag använder uret.se och undrar om den hemsidan är pålitlig och säljer äkta klockor!

Tack
Uret.se är vad jag vet absolut pålitlig. Armani är väl kanske inte märket som så många här går igång på, då det ses som "modeklockor".

Urverken är ofta ganska enkla, men om den är billig och du gillar designen så ser jag inget fel i att köpa den. Häng kvar här efteråt och kolla lite i vintageavdelningen så kanske du känner suget för en till klocka att variera med. :)

Välkommen
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
7DA94CAB-0E43-4AC5-B91F-83BB853486E3.gif

Herrejävlar. Du har hamnat på rätt ställe! Se detta som en intervention. Köp INTE en Armani!
 

Johan1962

Breitling
Det är inte 70% rea för den verkar alltid säljas för det priset. Man hittar ofta på ett högre pris som "normalpris" och rear ut överallt för att lura folk med denna sorts klocka. Men Uret är pålitliga så ska du köpa den till det helt normala priset ~1500 går de lika bra där som vilken sida som helst.
Jaha okej tack! Då antar jag också att deras klockor är äkta, det borde ju vara självklart men man vill ju alltid vara säker. Det är inte ofta jag köper klockor så jag är inte speciellt kunnig! :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Haha, vad kan du rekommendera då? Jag är ingen klockmänniska direkt!😅
Vill du ha en Armani så köper du så klart en Armani. Man kan tycka vad man vill om designen men det de flesta har emot så kallade "parfymklockor" är att de är extremt dyra i förhållande till vad man får även om prislappen i faktiska kronor kan vara helt OK. Så länge man är medveten om vad det är man köper så får och bör man så klart köpa det man själv vill ha, inte vad någon annan rekommenderar. ☺️
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha, vad kan du rekommendera då? Jag är ingen klockmänniska direkt!😅
Köp vad som helst från ett etablerat klockmärke. SEIKO, Casio, Certina, men skippa den där. Armani tillverkas av Fossil som är eb lågpris-segment-tillverkare.

Och när jag ändå är ärligt så går guldfärgat stål fetbort. Vill du ha guld så ska det vara minst guldplätterat, ser bara billigt och tacky ut annars. Det finns massvis av guldplätterade vintageklockor för lite pengar om färgen är viktig för dig.
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Beror på, men runt 2800 är max belopp för vad jag är redo att betala just nu för en klocka skulle jag tro.!

Automat

Hm, man vill ju alltid ha bra kvalitet men designen är också viktig enligt mig
För de pengarna, kolla Seiko 5or. Bästa instegsmodellerna enligt många, men de är lite sportigare i designen - finns i oändliga kombinationer!

Även pressage-serien innehåller många guldklimpar till bra pris. Denna är t.ex. perfekt för din budget!

 

Sadde

Omega
2-Faktor
vi får se hur jag gör eftersom jag redan fått massvis med kritik om att köpa Armani här😂😅
Alltså, om du verkligen vill ha en Armani, by all means. Kör hårt. Känner du att du inte kommer sitta här inne och hänga o bryr dig inte om urverk och allt annat som har med klockor att göra, utan helt enkelt gillar utseendet på Armani så kör.

Men jag tycker definitivt att det är värt att gå in på lite fler sidor och hitta en automatisk eller snäppet vassare klocka överhuvudtaget. Om du ändå ska köpa en... Finns mycket fina Seiko och Orient klockor för bra priser. Kolla klockmagasinet.com, dem kör BF priser på en hel del Seiko och andra klockor också.

Edit: Ja, som du märker blir det världens liv när klockor som Armani kommer på tal. 😂 men du ska såklart se det från den positiva sidan, vi vill bara hjälpa! Hoppas du blir nöjd oavsett vad du än köper! Och välkommen till forumet. 👍
 
Senast ändrad:

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Pressagen jag länkade ovan är en klocka som slår alla modeklockor på fingrarna tusen gånger om, på alla punkter.

Seiko har alltid haft hög kvalité som sitt signum, och bjuder även ofta på häftiga tavlor med väldigt bra finish! :)

Och begagnat är ofta mycket bra här på forumet. Tveka inte att fråga runt här i trådarna kring tips! :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Pressagen jag länkade ovan är en klocka som slår alla modeklockor på fingrarna tusen gånger om, på alla punkter.

Seiko har alltid haft hög kvalité som sitt signum, och bjuder även ofta på häftiga tavlor med väldigt bra finish! :)

Och begagnat är ofta mycket bra här på forumet. Tveka inte att fråga runt här i trådarna kring tips! :)

Kul! Jag hade precis letat upp länken till just den annonsen och tänkte posta när jag såg att du redan tipsat om den :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Pressagen jag länkade ovan är en klocka som slår alla modeklockor på fingrarna tusen gånger om, på alla punkter.

Seiko har alltid haft hög kvalité som sitt signum, och bjuder även ofta på häftiga tavlor med väldigt bra finish! :)

Och begagnat är ofta mycket bra här på forumet. Tveka inte att fråga runt här i trådarna kring tips! :)
Vad är modeklockor?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är din budget?
Automat eller Quartz?
Design eller kvalitet?
Storlek?
Design eller kvalitet, måste man välja?! Fan.

Jag har helt snöat in på Armani AR1893 klockan som nu är på 70% rea på Uret.se

Detta är min första gång jag använder uret.se och undrar om den hemsidan är pålitlig och säljer äkta klockor!

Tack
Som alla andra konstaterat. Köp en Seiko eller något annat från en annan klocktillverkare. Finns massor av inspiration och klockor här på forumet.
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Design eller kvalitet, måste man välja?! Fan.


Som alla andra konstaterat. Köp en Seiko eller något annat från en annan klocktillverkare. Finns massor av inspiration och klockor här på forumet.
Det beror ju uppenbart på budgeten. Men för 3kkr så finbs ju massor med fint...
Hade han svarat 1500kr och att den skall se ut ungefär som den han länkade, ja då hade det ju varit svårare...
 
Topp