• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver hjälp med om min rolex är äkta

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Hej,

Jag är relativt ny här på forumet och brukar mest kolla annonserna och läser era recensioner.
Kan säga att här är det enkelt att grotta ner sig och få mycket intressant läsning :)

Till min fråga.
Jag har idag kommit över en Rolex Submariner. Problemet är att det finns inga papper eller något sådant på den. För ett otränat öga som min ser den väldigt äkta ut. Tänkte att jag lägger upp lite bilder så får ni mer än gärna kommentera om jag har blivit lurad eller om jag har fått BINGO!

dPRo4OB.jpg


 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
hittade den på en fynd marknad betalade bara 200kr men hon i kassan verkade inte fatta något så tänkte att jag kanske hade tur :)
Men sekunderna tickar inte på den utan flyter, så det måste vara en bra kopia :)
 

ScubaKing

Audemars
Men sekunderna tickar inte på den utan flyter, så det måste vara en bra kopia :)

Nej, att sekunderna flyter och inte tickar är inget tecken på att det är en "bra" kopia, även dem billigaste kopiorna från Thailand som jag sett har flytande sekundvisare, och dessa kostar 30 kronor styck på strippen i Pattaya. Finns inga bra kopior överlag, du kanske kommer närmare och du köper en av dessa kopior som kostar ett par tre tusen kronor men även där ser man att det är kopior (inte lika lätt kanske). Du har blivit blåst på 200 kr, klockan är inte värd 50 kr. Gå tillbaka med den om du kan är mitt råd.
 

Marckus

Panerai
Finns inga bra kopior överlag, du kanske kommer närmare och du köper en av dessa kopior som kostar ett par tre tusen kronor men även där ser man att det är kopior (inte lika lätt kanske). Du har blivit blåst på 200 kr, klockan är inte värd 50 kr. Gå tillbaka med den om du kan är mitt råd.

Finns absolut bra kopior som kan lura både en och annan i klockgemet....Var nyligen en härva på trf samt detta som 2 exempel https://klocksnack.se/threads/se-upp-om-du-ska-köpa-begagnad-omega.34154/page-3#post-766603
 
Topp