• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver jag tvätta min Seadweller?

john b

Rolex
Hade min nya Seadweller på mig när jag cyklade hem efter jobbet (givetvis fulldämpat för att undvika onödiga vibrationer som kan skada verket).

Tyvärr började det regna, och jag hade inte något travel case med mig :banghead:

Såhär såg den ut när jag kommit hem




Frågan är, den borde vara tät? Men jag har lagt den med kronan utskruvad bredvid några sådana där torrpåsar man får i skolådor och typ tekniklådor för att dra ut ev fukt.
Med tanke på surt nedfall, skall jag tvätta den på något vis, kanske med något basiskt typ mjölk för att neutralisera regnet?

Tack på förhand för tips.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vill minnas att färskost var på tapeten som vätskeskydd i någon tråd, kanske pröva det nästa gång ;)
 

Nexus

Panerai
Ett gammalt trick som min farmor lärde mig för en herrans massa år sedan är att smörja in dykarklockor som fått vatten på både glas och länk med en salva bestående av majonnäs, torkade eklöv och järnspån. Sedan virar du in hela klockan ett bomullstyg och placerar hela "paketet" i en grävlingskäke under helgen.
Återkom gärna med bildtråd under Hemslöjd.

// Doktor Nexus
 

16610

Patek
2-Faktor
Tror du ska skicka den till mig så jag kan slicka på den och kolla hur den känns;)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Ett gammalt trick som min farmor lärde mig för en herrans massa år sedan är att smörja in dykarklockor som fått vatten på både glas och länk med en salva bestående av majonnäs, torkade eklöv och järnspån. Sedan virar du in hela klockan ett bomullstyg och placerar hela "paketet" i en grävlingskäke under helgen.
Återkom gärna med bildtråd under Hemslöjd.

// Doktor Nexus
Var din farmor antroposof?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Det här funkar
image.jpg
 

Bolio

Panerai
Tur du har dämpat cykeln annars hade det nog varit helt kört för din SD, väta och skakningar är den ju absolut inte gjord för att tåla. Lycka till med att få den torr och var lite mer försiktig nästa gång.
 
Topp