• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver jag tvätta min Seadweller?

NickG

Cartier
Hur hög sadel cyklar du med? Har haft samma problem men jag höjde sadeln så att jag liksom satt neråt lutad över klockan och på så sätt kom det inget vatten på den.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är cool att Rolex börjat göra cykelklockor med "trip lock" så man inte kan ramla. Hoppas det löser sig med regnet.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ett gammalt trick som min farmor lärde mig för en herrans massa år sedan är att smörja in dykarklockor som fått vatten på både glas och länk med en salva bestående av majonnäs, torkade eklöv och järnspån. Sedan virar du in hela klockan ett bomullstyg och placerar hela "paketet" i en grävlingskäke under helgen.
Återkom gärna med bildtråd under Hemslöjd.

// Doktor Nexus
Hahahahaha!!!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Synd att du köpt en så skör klocka. En Daniel Willington från von UråPenn kan man köra hårt med ;)
 

hedbrg

Panerai
Ris är vad klockägaren förtjänar för att ha utsatt den för så extrema förhållanden.
Ja, man förstår sig inte på fölk som inte har vett att ta hand om sina tillhörigheter på ett brukligt sätt.

Seså nu TS, in i bankfacket med dinkan! Hört att solljus kan öka slitaget på uret med mellan 7 och 36,4 gånger!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Vattentätheten är beräknad på saltvatten som har sämre "krypförmåga" än regnvatten.
Regnvattnets surhet gör hela klockan sur vilket kan leda till läckage.
Värst av allt är öl! Drick ALDRIG öl med en klocka på armen. Krävs inte många droppar för total förödelse.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
I den lilla fiskarbyn jag kommer från, Oslo.
Brukar vi lägga fuktskadade klockor i en skål med olja, ju tjockare desto bättre. Låt den stå så i 3-5 timmar. Sätt därefter eld på skålen och för Guds skull, glöm inte att använda en brandsläckare! Så ska du se att vattnet är borta. Och länken är ljudlös!
 
Topp