• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver lite hjälp/råd angående ett eventuellt inköp...

Hade ni sålt dessa för en fin 5246-6000?

  • Ja

    Röster: 38 97.4%
  • Nej

    Röster: 1 2.6%

  • Totala väljare
    39

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Men haken är att 2 st måste försvinna. Isåfall är det min Seiko Premier Automatic SPB001 och Kinetic SNP004P1 som får säga hejdå...

0I68MGZ.jpg


Till förmån för (hör och häpna) - en vintageklocka!

- King Seiko 5246-6000.

vintage_king_seiko_hi___beat_special_automatic_chronometer_men__s_watch__5246___6000_9_lgw.jpg

dial.jpg

side.jpg


Vad tycker ni andra?
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Instämmer med övriga. Det är bara att köra! Superfin vintage-Seiko. Det står ju KS special på tavlan, bara en sån sak!
 

Sond

Patek
Alltså, vad i hela friden skulle få dig att behålla de där märkliga klockorna(en av dem ser ut som den Seiko jag köpte av min första riktiga lön 1985) till förmån för en riktigt kvalitetsklocka både till design och innehåll?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ska nog skicka iväg ett pm till Kuma-san på TTT i dagarna. Han om någon är ju expert på vintage KS och GS.
 

Dammen

Cartier
Ingen tvekan! King Seiko är bland de coolaste vintage-klockorna och just den där modellen är riktigt grym! Kolla med Kuma-kun men jag har för mig att han endast köper klockor som han själv känt på, dvs inte på nätet.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
 
Topp