• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver råd....

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Jag har funderingar att försöka hitta en gummilänk (isofrane) till min certina ds action diver och vill höra era råd! Föredrar ni länk eller gummi? Och vet ni någon snygg gummilänk som skulle passa finfint?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Har försökt mig på gummi flera gånger men det fastnar verkligen inte. Känns lite som med Nato för mig, skitsnyggt på bild men inte alls samma sak i verkligheten. Däremot är mesh min grej, och visst har jag sett en DS på k&s med sharkmesh? Skitsnyggt!

Isofranes är helt klart i en klass för sig. Jag kan rekommendera Timefactors variant som heter Retro Rubber. Du får hem ett till brevlådan för 120-150 pix (om än med något halvtaskig leveranstid). Mycket mjukare än sin förebild men riktigt snyggt och minst sagt prisvärt.
http://www.timefactors.com/rubber.htm

Ett annat säkert kort är Tropic som du hittar hos bland annat Singular. Stilrena och passar det mesta.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Skit också...det låter som du är precis som mig då:) har också testad nato ett antal ggr för att det kan se supersnyggt ut på bild, men jag har aldrig fastnat för det heller, och det är detta jag är rädd för att det kommer att bli exakt samma sak med gummit! Tycker att det kan se riktigt snyggt ut när man ser andra med dykare och gummi! Jag ska kika in på singular som du skrev och kika på deras !
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Klickade på länken du skickade men hittar inte retro rubber på den sidan? Provade även söka utan resultat:)?! Är jag blind!!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Rber skrev:
http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html

Prova ett Retro Rubber om du är sugen på Isofrane. Du säljer det lätt på k&s om det inte är något för dig. (Som jag gjorde..)

Kör du på länk nu eller vad är det som gäller för din del?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Fifflio skrev:
Klickade på länken du skickade men hittar inte retro rubber på den sidan? Provade även söka utan resultat:)?! Är jag blind!!
Retro rubber hittar du på Timefactors egna sida som jag länkade till i min första post!

Jag slängde med länken till watch-band-center när du sa att det inte fanns Tropic hos Singular. Kanske borde varit tydligare. :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Fifflio skrev:
Rber skrev:
http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html

Prova ett Retro Rubber om du är sugen på Isofrane. Du säljer det lätt på k&s om det inte är något för dig. (Som jag gjorde..)

Kör du på länk nu eller vad är det som gäller för din del?
Yes bara länk eller mesh. Börjar gilla min Combat Sub riktigt mycket och på den sitter det en textil/canvas-aktigt band faktiskt, funderar på att skaffa ett svart mesh;).
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Från en gammal tråd. Finns i olika varianter med vanligt spänne också. Doftar vanilj :)

morrism skrev:
theargonaut skrev:
Om du vill testa gummistrap, utan att betala så mycket, kan jag varmt rekommendera Bonetto Cinturini modello 300.L/D

Har du bild med klocka på?
Här på min City... Kostar runt 400 på urtid.se, men går att få billigare, om man letar lite t.ex. här http://www.sklep.chronoline.pl/product_info.php?cPath=112_121_127&products_id=534&language=en

Fler nöjda http://www.network54.com/Forum/594638/message/1267217173/Tips+p%E5+gummiband

Går även att vända på det så får man lite våfflat utåt, helt ok viklås.

IMG_7982_zps11585f92.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Fifflio skrev:
Skit också...det låter som du är precis som mig då:) har också testad nato ett antal ggr för att det kan se supersnyggt ut på bild, men jag har aldrig fastnat för det heller, och det är detta jag är rädd för att det kommer att bli exakt samma sak med gummit! Tycker att det kan se riktigt snyggt ut när man ser andra med dykare och gummi! Jag ska kika in på singular som du skrev och kika på deras !

Det är ju så märkligt det där! Man kollar på bilder och då ser det så snyggt och ballt ut med nato och gummi. Väl på den egna armen så blir känslan en helt annan. Slutar oftast med att jag slänger på en länk om jag har en passande.

Det enda jag köpt utifrån bilder och som jag verkligen gillat är ett racingstrap från Singular, till min Speedy.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
LongCon skrev:
Älskar ett bra gummi! Tooligt och skönt!
Håller med om att det kan vara skönt och passa på en "beater", och på sommaren kan det vara kul med lite omväxling, men silicongummi och tygband suger dock alltid, och en gedigen passande länk vinner nästan alltid i längden pga mångsidigheten.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Köp och prova och bilda din egen uppfattning, bästa sättet för att lära sig :)

Gummi är oftast oerhört bekvämt och skönt när man hittat ett av bra kvalité - just som isofrane.

Jag själv har provat just den kombinationen DS action + Isofrane och det är en fullträff. Isofrane kostar en slant men det osar kvalité och spelar i en helt annan liga än andra gummin i T.ex. 300-kronors-klassen enligt mig.
 
Topp