• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver tips om vad jag ska komplettera med!

oscaroscar

Panerai
Hejsan,
Köpte nyligen en Speedmaster (för andra gången) och jag trivs med den! Har precis sålt min 116613 och nu ska jag komplettera min speedy med något annat kul. Har tänkt på 116710 eller 116610LV (har haft båda innan dock).
Har någon nåt kul tips på vad man kan skaffa? Gärna beater-aktigt.

Min budget är 50' (något tusing upp eller ner skadar inte).
Har även funderat på att köpa en Oris Divers date (blå tavla) men då kanske det blir för mycket med en rolex sub till det..
Vad tycker ni? Vad hade ni köpt? Löjlig fråga kanske men jag är sugen på nytt och tänker gärna utanför boxen ;)

P.S. Har vi någon med blå-tavlad Oris divers date på forumet?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hm, finns mycket kul. Du kan ju dela upp dessa 50 också ju, typ en Planet ocean + en DJ exempelvis. Eller en Sub men om man haft de innan redan skulle jag prova lite nytt. IWC Aquatimer? Kom ju ett ny precis och finns även lite äldre Aquatimer 2000 som är snyggare enligt mig. Måste de vara Rolex? Isåfall en GMT med pepsi och/eller coke insert. Eller en DJ som sagt + en Tudor Black Bay/Pelagos.

Har du nå fler krav förutom beater? :)
 

oscaroscar

Panerai
Hm, finns mycket kul. Du kan ju dela upp dessa 50 också ju, typ en Planet ocean + en DJ exempelvis. Eller en Sub men om man haft de innan redan skulle jag prova lite nytt. IWC Aquatimer? Kom ju ett ny precis och finns även lite äldre Aquatimer 2000 som är snyggare enligt mig. Måste de vara Rolex? Isåfall en GMT med pepsi och/eller coke insert. Eller en DJ som sagt + en Tudor Black Bay/Pelagos.

Har du nå fler krav förutom beater? :)

Ja, det tänker jag med. Planet Ocean hade vart kul men jag har ingen koll på vilken "man ska ha". Finns ju en uppsjö av olika modeller känns det som.
DJ är jag dessvärre inte sugen på. Sub har jag haft 5 olika, har inget emot att ha en till men kanske ska vidga mina vyer lite.

F-L-P Varför Aquis före den vanliga divers date?

Feskarn Ingen dum idé! Vad ska man kolla efter? Är det någon mening att kolla på nytt där med min budget?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ja, det tänker jag med. Planet Ocean hade vart kul men jag har ingen koll på vilken "man ska ha". Finns ju en uppsjö av olika modeller känns det som.

Efter smak egentligen men den som är bäst enligt mig är ju 42mm med nya 8500 verket och keramisk bezel. Fin som attans!

Annars är ju IWC Ingy ett riktigt bra tips också, finns ju några här på forumet också.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ja kolla IWC Ingenieur 3239 på chrono24. Du kan få en oanvänd från 2013 för 37k. Eller om du har tur så kanske någon här på KS har lust att sälja sin. Då får du ju till och med en slant över. ;)
 

F-L-P

Panerai
F-L-P Varför Aquis före den vanliga divers date?

Feskarn Ingen dum idé! Vad ska man kolla efter? Är det någon mening att kolla på nytt där med min budget?


Ingyn är riktigt grym men inte så beater aktig.

Aquis främst för länken. grymt stabil, känns som om den skulle kunna funka som ankar kätting till ett hangar skepp (eller inte riktigt men.. typ..) gillar också keram ringen och den matta grå svarta tavlan på den svarta varianten. bra storlek också.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kan inte folk skriva ut refsen i namn eller med bild? Är inte tillräckligt ITK för att hänga med, eller för dåligt minne..
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Pam510 eller 560. Jag har toksnöat på dem, har inget att säga om dem mer än att de är sjukt coola.
510
ImageUploadedByTapatalk1411134894.360056.jpg


560
ImageUploadedByTapatalk1411134930.953082.jpg


Sen om det ska vara lite mer tooligt så är jag själv väldigt nyfiken på alpina seastrong diver 300
ImageUploadedByTapatalk1411134688.559140.jpg

Den landar in på ca 12 har jag för mig
 

oscaroscar

Panerai
Ja kolla IWC Ingenieur 3239 på chrono24. Du kan få en oanvänd från 2013 för 37k. Eller om du har tur så kanske någon här på KS har lust att sälja sin. Då får du ju till och med en slant över. ;)
Det var värst va IWC Ingengieur verkade vara populär! How come?
Den är riktigt fin men lite enkel kan jag tycka. Vet inte heller hur den sitter på handleden med sina integrerade länkar, jag har ju riktigt tunna handleder.

F-L-P Är det inte samma länk på Aquis och divers date?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Det var värst va IWC Ingengieur verkade vara populär! How come?
Den är riktigt fin men lite enkel kan jag tycka. Vet inte heller hur den sitter på handleden med sina integrerade länkar, jag har ju riktigt tunna handleder.

F-L-P Är det inte samma länk på Aquis och divers date?

Senaste Ingenieur 3239 är inte lika topptung som den äldre modellen. Den upplevs något större än 40 mm pga den integrerade länken men den sitter riktigt skönt på handleden. Du får väl testa den i butik eller om det finns någon på forumet som låter dig klämma på en. ;)
 

oscaroscar

Panerai
Senaste Ingenieur 3239 är inte lika topptung som den äldre modellen. Den upplevs något större än 40 mm pga den integrerade länken men den sitter riktigt skönt på handleden. Du får väl testa den i butik eller om det finns någon på forumet som låter dig klämma på en. ;)

Åker till thailand den 29e så tanken är att jag ska testa så mycket klockor som möjligt för att sedan köpa när jag kommer hem till Sverige. Jag bor ju i Växjö så besöker sällan klockbutiker. Därför var ambitionen att det skulle regna in klockmodeller i denna tråden som jag kan kolla in :D
Zenith el Primero, ett par IWC samt lite Omega ska jag kolla in hittills.
 
  • Like
Reactions: par

F-L-P

Panerai
Det var värst va IWC Ingengieur verkade vara populär! How come?
Den är riktigt fin men lite enkel kan jag tycka. Vet inte heller hur den sitter på handleden med sina integrerade länkar, jag har ju riktigt tunna handleder.

F-L-P Är det inte samma länk på Aquis och divers date?

Ingy är alltid rätt. Gillar egentligen de gamla med den strukturerade 12 6 tavlan men nya är mycket bättre i storlek. Kul med en genta design till ett rimligt pris också även om det är några face lift sen...

Angående länken blev jag osäker. De kan ha uppdaterat den på nya dateen men är ganska säker på att den var ny när den kom på aquis.
 
Topp