• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på Klock-shop i Japan

subarashi

Breitling
Hej!
Ska spendera 3 semester veckor i landet i öst. Och tänkte höra vilka ställen som kan vara värda att kika in på. Tanken är att göra ett köp medans jag är där.

På checklistan är än så länge "Mizutani Camera" där jag köpt två olika Ricoh´s, vid tidigare tillfällen. Bifogar bild.

Länk google maps: https://www.google.se/maps/@35.7100...4!1s6LbytFcxupP9OgwCnRZbZQ!2e0!7i13312!8i6656

Har ni tips på fler ställen? Ska hyra bil och bila så kommer besöka Osaka, Kyoto, Hiroshima.mm.

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • ricoh.jpg
    ricoh.jpg
    179.4 KB · Visningar: 137

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tokyo
  • Wako Store, Ginza - Seikos flaggskeppsbutik.
  • Bic Camera - Finns på flera ställen, bland annat i Akihabara
  • Mellan Shinjuku station och Shinjuku park tower finns flera klockbutiker på ett litet torg. Där säljs bland annat SEIKO, Sinn mm.
  • Chino watch
mapb6001.jpg


  • HIGUCHI-INC
Street :1-5-2 chuoumachi
City Oita
 

matlun

Omega
Kolla även in Don quijote, men deras sortiment varierar stort från butik till butik. Finns en i Hiroshima, Kyoto, Osaka.
Hemsida donki.com
I varje department store i de städerna finns klockavdelningar så du kommer attbli trött i fötterna men med ett leende.
 

matlun

Omega
Jo, dom har lite alla möjliga märken. Rolex bredvid G-shock och allt är lite plottrigt placerat i montrarna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tricket för att hitta roliga butiker både i Tokyo och Hong Kong är att utgå från att det finns en hel super store bakom en liten skylt samt att titta uppåt så att lan inte missar de skyltar som sitter två våningar upp. Man kan bli väldigt förvånad när man tagit sig igenom vissa udda ingångar.

image.jpeg

Som sagt, på väg hit fanns ett torg.

image.jpeg

Yodobashi - namnet syns uppe till höger i bild.
Sjuka skyltar men såg en liten klockskylt i detta huset och gick in...

image.jpeg

Fann 4 eller 5 våningar med mestadels klockor. Bottenplan hade en hel "butikstor" avdelning med endast länkar och armband.
 

subarashi

Breitling
Underbart! Kommer bli mycket springandes.. Hoppas man hittar någon special edition seiko eller dylikt.
Tack igen för en strålande guide yonsson!
 

Josef B

Bestraffaren
Hej!
Ska spendera 3 semester veckor i landet i öst. Och tänkte höra vilka ställen som kan vara värda att kika in på. Tanken är att göra ett köp medans jag är där.

På checklistan är än så länge "Mizutani Camera" där jag köpt två olika Ricoh´s, vid tidigare tillfällen. Bifogar bild.

Länk google maps: https://www.google.se/maps/@35.7100...4!1s6LbytFcxupP9OgwCnRZbZQ!2e0!7i13312!8i6656

Har ni tips på fler ställen? Ska hyra bil och bila så kommer besöka Osaka, Kyoto, Hiroshima.mm.

Tack på förhand!
Har inga tips som inte redan är sagda. Slår ett slag för Bic Camera i Akihabara som @yonsson rekommenderade. Och när du ändå är i området så passa på och besök manga kvarteren, jävligt galet :)
Om du inte varit i Tokyo/Japan tidigare så kommer du få en upplevelse :)
 
Senast ändrad:

subarashi

Breitling
30 dagar har du per standard.

Vet ej om man kan ansöka om längre. Måste nog vara kopplat till arbete t.ex. De har jävligt stränga visumlagar.

Liten rättning. Turistvisum i Japan gäller som standard i 90 dagar, och förnyas vid uträdande ur landet. När jag bodde där var det poppis för folk med turistvisum att åka en helg till Korea för att sedan få stanna i Japan ytteligare 3 månader. Vet att någon gjorde det fler gånger och åkte fast för det. Han fick inte komma tillbaka :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jisses, ser ut som en utförlig genomgång... Bra tips! Ska till Japan i höst med flickvännen och det svåraste blir nog att hålla henne glad under tiden man jagar runt efter klockor.
Äh, sådant brukar gå bra faktiskt. När jag var i Hong Kong var jag djupt nere i sneakerträsket och det förde oss till ganska många roliga ställen som vi inte annars hade besökt. Så gör en klock-karta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tokyo
I Ginza, precis vid nya Uniqlo-butiken finns även en glasbyggnad där det Swatch Group har sina märkesbutiker, en på varje våning vilka nås via en glashiss. Minns inte alla märken men minns att det fanns en Omega-våning samt en Blancpain-våning.

Bara hissen är värd ett besök. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0497.JPG

Bic Camera, Ginza, Tokyo
Adress hittar du enkelt via Google maps.

IMG_0499.JPG

Helt galet ställe, förbered med öronproppar. :D

IMG_0500.JPG
IMG_0508.JPG

Leksaker och klockor i massor.

IMG_0501.JPG IMG_0509.JPG IMG_0510.JPG IMG_0511.JPG IMG_0512.JPG IMG_0513.JPG IMG_0515.JPG IMG_0516.JPG IMG_0517.JPG IMG_0518.JPG IMG_0519.JPG IMG_0520.JPG IMG_0521.JPG IMG_0522.JPG
Småbilder, går att klicka upp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1326.JPG
IMG_1339.JPG

Diver City, Obaida. Vet att g-shock butiken ligger precis i närheten men hann inte dit. I köpcentret finns massvis med klädbutiker, säkerligen även klockbutiker.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Också hemkommen från Tokyo nyligen, vilken stad! Riktigt mäktig. Blev självfallet en del letande efter klockor, i synnerhet Seiko och GS. För min del räckte BIC Camera/Yodabashi ganska långt med tanke på utbudet och de konkurrenskraftiga priserna. Att besöka Nakano kan vara värt om man är taggad på andra märken än japanska. Butikerna i Ginza är såklart balla och värda ett besök. Ett sista tips - vänta inte till flygplatsen (NRT) med att handla - när jag var där var det duktigt utplockat (dessutom kändes prissättningen dyrare än på exempelvis BIC Camera).
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Jahapp... och Där fick man lova att börja kolla resor till Japan då. Massor med bra tips. Sparar den här bland bokmärkena. ;)
 

Buffi

Panerai
Någon som har tips på var man kan köpa "förra årens modeller" av GS i Tokyo.

Typ grejer som SBGX115 som såldes fram tills 2016 eller nåt.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag tänkte vi kunde samla en tråd med shopping tips i Japan :). Företrädesvis klockrelaterat, men skulle det vara andra bra tips så kan väl även sånt få platsa tycker jag. Exempelvis någon speciell butik med produkter unika för Japan, teknik, hantverk osv.
En beskrivning av vilken stad det gäller och hur man hittar butiken ifråga, gärna bilder.
Jag kan tyvärr inte själv bidra ännu, men min fantastiska fru tänkte förära mig ett besök nästa vår när jag fyller år, och på förekommen anledning sökte jag en liknande tråd (utan framgång). Reseskildringar är super kul att läsa, men just denna tråd tänkte jag kunde innehålla korta och koncisa exempel.
Finns redan en liknande tråd så får @yonsson eller @Molle fimpa denna, annars ös på :)
 

Greven

Audemars
Var i Tokyo i mars och du måste besöka Jack Road i Nakano distriktet.

Galet mycket klockor. Patek, Omega, Panerai, Seiko, allt finns där. Vintage, kanske jag borde jag lägga till.

Butiken är lite svår att hitta. Ligger i ett halvsuspekt köpcentrum på andra våningen (möjligen tredje våningen, kommer ej ihåg).

Kör hårt och trevlig resa!

042CE473-15A5-4C2B-BA48-B4D90E277BFD.jpeg
8201BC35-1F28-430D-B7C6-98C449502C84.jpeg
04647F31-CB49-4306-BE2A-2D0983756B54.jpeg
83483C24-EC50-4FC4-B8DF-C10FE83D3CE6.jpeg
 
Topp