• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bekymmer med rotor Seiko sarb033

Obarth

Basic
2-Faktor
Hej på er,
Det har uppstått ett problem med min Seiko sarb033 som tjänstgjort väl under sina år. Rotorn drar inte längre upp klockan, det vill säga jag är tvungen att manuellt dra upp den för att den ska börja ticka. Detta är väl i sig inget större problem, men jag hade uppskattat om rotorn fungerade som den skulle.

Har någon varit med om detta förut? Frågan är om det räcker att ersätta rotorn med en ny hos en urmakare, eller om hela verket (6r15) behöver bytas ut. Vad tror ni dessa två alternativ kan kosta? Dilemmat som uppstår är om kostnaden för att åtgärda detta är motiveringsbart med tanke på klockans nypris.

Hade personligen låtit den fortsätta ”vara sig själv” om det är en klocka du inte tänkt släppa. Blir lite historia!

Hade problem med ett 6R15, det enda Klockmäster Globen ville göra med den var komplett verksbyte vilket skedde. Jag skulle låta den gå till du behöver serva av annat skäl.

Tillbaka
Topp