• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross 01-94

Andreas777

Cartier
Jag känner mig lite sugen på en ny klocka och har börjat titta åt Bell & Ross 01-94. Vad finns det för samlade åsikter här på forumet? Är det bara ett mode märke eller en seriös klocktillverkare?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En väldigt seriös tillverkare med kopplingar till Sinn. Minns inte nu under småtimmarna vilket märke som kom först, men det Sinn tillverkade urtavlor till B&R ett tag. Bra skit med gedigen hostorik, helt klart. De gör ju några riktigt fula modeller med dödskallar och grejer, men andra modeller är ju grymt coola. Sök på masterkiller (medlem här). Han har lagt upp massa bilder på sin.

Jag hade helt klart kört på en 03-92 (42mm i stål) och kört den på ett velcro från GasGasBones. De är sjukt coola svarta, men det hade jag varit för feg för.
 

frere

Audemars
2-Faktor
B&R tillverkades av sinn fram till 02 och jag tror inte att märket har tappat ett dugg sen dess. Coola, egna, ovanliga. Kör!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
KS B&R Fanboy numero uno är i finland just nu, så när MK är tillbaka kommer du få tonvis med propaganda

Tycker de första fyrkantiga modellerna är lite originella, om än lite stora och klumpiga. Inget för mig, men kul med lite udda alterntiv

Tänkte slänga in "tipset" jag själv hatar att få i såna här situationer - köp det du själv gillar, inte vad vi andra nördar brinner för
 

TKVF

Panerai
Tänkte slänga in "tipset" jag själv hatar att få i såna här situationer - köp det du själv gillar, inte vad vi andra nördar brinner för

Då skulle alla ha en Rolex :)

B&R kom med ett par nya lite coola klockor tyckte jag som är inspirerade mycket av flygets paneler.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Jag hade en BR 02-94 som sommarklocka förra året. Riktigt fet och jag kommer säkerligen sakna den denna sommaren :(
Jag gillar marine-modellerna bättre än flygarmodellerna men det är såklart en smaksak.
Klockan kändes riktigt rejäl med bra kvalitetskänsla, och som bonus är de ganska ovanliga. Inget man springer på varje dag direkt.
Slänger med några bilder på min förra.





 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker att dom är vansinnigt snygga.
Dock när jag såg den i verkligheten tyckte jag den var allt för stor för min smak.
/ j
 
Jag har som dom flesta vet en B&R och dom är helt klart en seriös tillverkare och jag tycker finishen är kanon på min iallafall, dom är roliga och kör sin egen stil och lyckas bra, roliga klockor helt enkelt....

Kan hända att jag postat en bild eller två i den här tråden....

http://www.klocksnack.se/threads/bell-ross-bonanza.2426/

Har även skrivit en recension av min...

http://www.klocksnack.se/threads/bell-ross-br03-92-military-ceramic.1977/

B&R ligger dessutom med dagens mått rätt bra i pris nya och till fyndpriser beggade..

46an är stor men 42an sitter riktigt bra....kör....
 
Topp