• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross Aviation 39x39 mm, dam...ELLER herr

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
HEJ :)

Har precis köpt ett stort klocketui för 15 klockor och det ska firas!

Sugen på den här B&R klockan, går och velar mellan den och in Milgauss.
Problemet är att det är officiellt en dam klocka. Som en liten man med handleder på
18,5cm så tror jag att den passar BRA på mig. Frågan är vad folk tycker?

Det som gör att just denna modell är min favorit är inte priset utan den "cleana" guld stilen.
Finns en herrmodell i guld men den är inte alls lika snygg, bara större och sämre design.

Den jag vill köpa är ju dyrare än en Milgauss tex...:bookworm:

Jag är så j´vla trött på att alla ska ha en Rolex, 80% här har ju en Rolex, känns det som.:wtf:

Detta ska bli min vardagsklocka.:)

Vad tycker ni grabbar (och tjejer) ?

Mvh LarsG
 

Bilagor

  • 8888.png
    8888.png
    54.7 KB · Visningar: 240

snoozarn

Patek
2-Faktor
Klart du kan ha en 39mm B&R. Tycker 46mm blir för stort. Skulle dock själv kört på en vanlig, eller en grön som masterkiller haft.
Det är riktigt tooliga klockor och den du visar är lite mer åt det dressade hållet anser jag.
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Klart du kan ha en 39mm B&R. Tycker 46mm blir för stort. Skulle dock själv kört på en vanlig, eller en grön som masterkiller haft.
Det är riktigt tooliga klockor och den du visar är lite mer åt det dressade hållet anser jag.


Tack för svar, klockan kommer att röra sig i "Rolex" kretsar för jag jobbar just nu i sthlm, på ett företag där alla har en Rolex, förutom en kille som har en egen stil, han kör en Breitling Emergency.
:)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Heuer Monaco mäter 38x38 så denna klocka blir verkligen
Inte liten på dig.
/j
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Please:sorry: , någon. Är det ett bra köp eller ? Om man gillar modellen ska man väl köpa? Det har jag gjort tidigare iallafall.
Men det handlar ju om lite mer pengar den här gången...:eek:
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Har alltid tyckt att B&R är supercoola på bilder mm. Men blir alltid
Lite besviken när jag får en i handen.
/j
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Please:sorry: , någon. Är det ett bra köp eller ? Om man gillar modellen ska man väl köpa? Det har jag gjort tidigare iallafall.
Men det handlar ju om lite mer pengar den här gången...:eek:
Självfallet om de verkligen är en klocka man vill ha.
Men tänk på att den ev kommer tappa i värde om du köper sprillans. När du sedan ev vill flippa är andrahandsvärdet kanske inte så högt, något att ha i åtanke. :)
 

Nexus

Panerai
Du är så våldsam, har en butterfly kniv som gör jobbet bra!;)
Risken är att min flickvän vill ha klockan om jag köper den...
Våldsam? Jag ser det snarare som konstnärlig, management och "tänker utanför lådan".

"Jaha, du har alltså åsikter om min smak i klockor (som för övrigt vida överskrider din, din smutsiga plebej). Jag respekterar andra människors åsikter, men om jag hör dig gnälla över mitt klockval en gång till så kommer jag bygga en winder av ditt blygdben. Uppfattat? "
 

Nexus

Panerai
Och innan någon känner sig kränkt :Jag dricker gravöl för min semester just nu, så jag är lite väl kreativ.
Hursomhelst, köp klockan! Skulle donnan adoptera den så har du ju ett bra argument för att köpa en till.
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Och innan någon känner sig kränkt :Jag dricker gravöl för min semester just nu, så jag är lite väl kreativ.
Hursomhelst, köp klockan! Skulle donnan adoptera den så har du ju ett bra argument för att köpa en till.


Det är då man fattar de bästa besluten :D
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Du bör med fördel ta en Milgauss. Det är en klocka som du kommer vara nöjd med under en betydligt längre tid. Den fungerar dessutom att bära till vilka kläder du än behagar och den passar i alla sammanhang. Valet mellan dessa två klockor är solklart och jag hoppas verkligen du kan se det.
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Du bör med fördel ta en Milgauss. Det är en klocka som du kommer vara nöjd med under en betydligt längre tid. Den fungerar dessutom att bära till vilka kläder du än behagar och den passar i alla sammanhang. Valet mellan dessa två klockor är solklart och jag hoppas verkligen du kan se det.


:eek:Tyvärr gör jag inte det. Rolex håller på att bli standard hos folk... Tråkigt :(
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Om du inte känner dig 100% så skulle jag skippat. kolla vidare och var helt säker innan du bestämmer dig.

Det finns mycket roligt där ute som det inte står Rolex på för de pengarna, men som troligtvis känns kul att dra på sig även efter 2-3 år. När du sedan kollat klart och om du fortfarande lutar åt B&R så är det bara att slå till! Glöm inte att jakten är halva nöjet med klockintresset ;)
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Om du inte känner dig 100% så skulle jag skippat. kolla vidare och var helt säker innan du bestämmer dig.

Det finns mycket roligt där ute som det inte står Rolex på för de pengarna, men som troligtvis känns kul att dra på sig även efter 2-3 år. När du sedan kollat klart och om du fortfarande lutar åt B&R så är det bara att slå till! Glöm inte att jakten är halva nöjet med klockintresset ;)


Så sant, vad hade du köpt för under 70k? :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Så sant, vad hade du köpt för under 70k? :)


Svårt att välja på rak arm, men själv kanske jag skulle välja en beggad gubbig Patek Ellipse...
Ganska långt ifrån B&R dock :) Viktigaste är att du själv är nöjd, något jag tror att du kommer bli om du inte köper den klockan direkt utan kollar runt, funderar, kollar runt lite till och sedan om du fortfarande vill ha den är det inget att fundera på.

39x39mm är iaf absolut inget hinder!
 
Topp