• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Bell & Ross BR 03 Type Aviation - 12 500 kr

naggge

Panerai
Har fått span på annat och därför åker denna ut till försäljning
Det mesta i bytesväg kan vara intressant. Högst upp på listan just nu ligger nog någon vintagekronograf eller något med en tavla som inte är svart.


Klockan är i väldigt bra skick, men med några få battlescars. Jag har synat den noga och de märken jag har hittat är hacket på vänster sida, hacket på baksidan, lite swirls på baksidan och något märke vid 45 på vridningen.

Detta är alltså en kvartsklocka för grabbarna som vill vara lika fräcka som killarna i det franska flygvapnet. De använder nämligen denna klocka, på precis samma sätt som Sveriges piloter använder S&S UTC Skydiver i tjänst. Skillnaden mellan min och versionen fransmännen får är en liten logga på urtavlan.

Klockan är vattentät till 100 m, har safirglas och ett digitalt ETA kvartsverk som förutom att visa tiden även ger dig funktioner som kronograf, alarm, en andra tidszon, datum, tidtagare och någon till som jag har glömt. Totalt är det åtta olika lägen på den digitala modulen om jag inte tar fel. För att manövrera dessa används kronan genom att vrida snabbt/långsamt, trycka och dra ut. Låter lite komplicerat men det är faktiskt inga konstigheter när man väl har lärt sig det. Manual medföljer dessutom

Klockan kommer komplett med box, cert (stämplat februari 2009) och det extra velcrobandet. Velcrot är förresten oanvänt och gummibandet är i nyskick.
Finns en liten behållare som bör ha innehållit ett par extra skruvar till bandet men den är tom.


Pris är 12 500 kr (SÅLD) vid f2f i Göteborg. Skickas den står köparen för portot.











 

Smulan

Rolex
Den ser fin ut den där. Är det konstant visning av digitala tiden? Kan den övre dipslayen användas för tex datum? Mvh
 

naggge

Panerai
Den ser fin ut den där. Är det konstant visning av digitala tiden? Kan den övre dipslayen användas för tex datum? Mvh
Nej det är det inte, det är totalt sju olika lägen. Foto från manualen:
8BAC42F4-F3BC-47EB-BD45-7A07E8DC9BE9-16709-0000151A4EB82EF4_zpsae96d067.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Har till försäljning en klocka, säljer den plockar jag upp din B&R.. kan jag komma bort till dig denna gång.

Men som sagt, måste få min S&S såld först.
 
Topp