• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross - BR03-92 - Military Ceramic

Modellnamn: Military Ceramic
Tillverkare: Bell & Ross
Referens: BR03-92
Årsmodell: 2010
Urverk: ETA
WR: 100m



Som ni vet nu så köpte jag en Bell & Ross för några veckor sedan och tänkte skriva några rader om den....

Vi börjar med lådan, snyggt och prydligt...
IMG_4669.JPG



Inuti pappfodralet är det en fin läderbox med B&R loggan på...
IMG_4670.JPG



Ser bra ut...
IMG_4671.jpg



Så öppnar vi den, och där ligger den, en BR03-92 Military Ceramic och den är GRÖN som ni kan se och har ett riktigt schysst matchande gummiband...
IMG_4673.JPG



Cool, stenhård och en riktigt bra storlek, 42mm X 42mm inte för stor och inte för liten utan perfekt...

IMG_4675.jpg



MEN, den gör sig bäst på canvasbandet tycker jag...

IMG_4676.JPG



Vi lyfter på botten...

IMG_4677.jpg



Där hittar vi ett verktygset för att byta band samt två extra canvasband, ett grönt och ett svart...

IMG_4678.jpg


Snyggt och känns militärt, he he...

IMG_4679.jpg



Rätt nöjd...

IMG_4680.jpg


Närbild på spännet, B&R har ett eget typ av canvasband och inget eget 'Nato' och jag måste säga att B&R bandet är det schystaste canvas band jag har testat...

IMG_4681.jpg


Hela boetten är keramiskt och extremt svår och repa....

IMG_4682.jpg


Indexarna är vita men glaset är svagt grönt så det gör att man tror att indexarn är gröna, riktigt coolt och hjälper till att framhäva hela militarlooken...

IMG_4683.JPG


& tecknet på kronan (Bell & Ross loggan)

IMG_4684.JPG


Canvasbandet är riktigt smart utformat så att det är flerpar som ligger en bit in under boetten och det gör att den är underbar att bära...

IMG_4687.JPG


Baksidan framhäver den militära looken...

IMG_4689.JPG


IMG_4690.JPG



Lite blandade bilder...

IMG_4691.JPG

IMG_4692.JPG


Så, några wristshots...

IMG_4693.JPG


IMG_4695.jpg



Liten jämförelse med min Rolex Submariner och Min Panerai 112

IMG_4696.jpg


IMG_4699.jpg



Är ni sugna så kan ni hitta denna på Uret.se

http://www.uret.se/bell-ross-aviation-gron-gummi-42x42-mm-p-14739.html

Hur som helt är jag jättenöjd, den kompletterar mina andra klockor riktigt bra....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den ser riktigt trevlig ut! Det känns som att de har hållt konceptet hela vägen. Spännande lösning med bandet.

Kul att du vågade köpa den gröna istället för den svarta. Jag fegar alltid ur och kör på svart. :?
Edit: Ser nu att den svarta inte alls är svart, utan blå. :shock:
Edit2: Är det ETA 2892, som google antyder?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: Bell & Ross - BR03-92 - Military Ceramic

Riktigt tuff och annorlunda. Tycker att den helt klart gör sig bäst på canvasbandet.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: Bell & Ross - BR03-92 - Military Ceramic

Sjyst klocka. Hade varit kul att få klämma på en men det vimlar ju inte av dem ute hos handlarna direkt...
 
yonsson skrev:
Är det ETA 2892, som google antyder?

Säkert

Rber skrev:
Sjyst klocka. Hade varit kul att få klämma på en men det vimlar ju inte av dem ute hos handlarna direkt...

Håller med, borde finnas AD i dom större städerna!

Rossi skrev:
Vilken av de tre får mest handledstid?

Just nu B&R, men det är kanske nyheten behag men den känns helt klart roligast och är faktiskt den bekvämaste klockan jag har...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den är riktigt snygg! Gillade inte BR innan men har nog ändrat min uppfattning ganska rejält sen du köpte den :) tänkte på din Panna, vad är det för storlek på den? Din 116610LN ser ju "stor" ut brevid den.
 
80talisten skrev:
Den är riktigt snygg! Gillade inte BR innan men har nog ändrat min uppfattning ganska rejält sen du köpte den :) tänkte på din Panna, vad är det för storlek på den? Den Rollen ser ju "stor" brevid den.

B&R är riktigt, riktigt schyssta men jag tror att dom många klocknördar tycker dom är för dyra med tanke på verken som sitter i dom, dessutom så tror många att dom är ohyggligt stora men BR03 (42X42) sitter riktigt bra och jag gillar att dom är lite unika och har en egen design...

En kul klocka helt klart...

Rolex SubC - 40mm
Bell & Ross - 42mm
Panerai 112 - 44mm
 

Wi

NLA
2-Faktor
Sitter riktigt bra på din handled! Köpte du din hos ad eller online? Sverige, lr utanför?
 

Wi

NLA
2-Faktor
masterkiller skrev:
Wii skrev:
Sitter riktigt bra på din handled! Köpte du din hos ad eller online? Sverige, lr utanför?

Begagnad av Janne på TTT, man ska nog satsa på en begagnad eftersom andrahandsvärdet är rätt uselt (som på dom flesta klockor) men min är svensksåld från den enda AD i Sverige

August Petersson & Son i Gislaved

http://www.augustp.se/start.html

Kan säga att jag efter dina bilder blivit riktigt sugen på en, kanske inte grön men ja..Frågan är om jag "vågar"..Kryllar inte heller av dessa på begmarknaden, men någon gång kanske det blir av
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Bell & Ross - BR03-92 - Military Ceramic

masterkiller skrev:
80talisten skrev:
Den är riktigt snygg! Gillade inte BR innan men har nog ändrat min uppfattning ganska rejält sen du köpte den :) tänkte på din Panna, vad är det för storlek på den? Den Rollen ser ju "stor" brevid den.

B&R är riktigt, riktigt schyssta men jag tror att dom många klocknördar tycker dom är för dyra med tanke på verken som sitter i dom, dessutom så tror många att dom är ohyggligt stora men BR03 (42X42) sitter riktigt bra och jag gillar att dom är lite unika och har en egen design...

En kul klocka helt klart...

Rolex SubC - 40mm
Bell & Ross - 42mm
Panerai 112 - 44mm

Det är väl det enda som skulle stoppa mig att dom har ETA i sig, men man ska ha klart för sig att inhouse per automatik inte betyder "bättre" vad ligger dom begagnade på prismässigt?
 
80talisten skrev:
masterkiller skrev:
80talisten skrev:
Den är riktigt snygg! Gillade inte BR innan men har nog ändrat min uppfattning ganska rejält sen du köpte den :) tänkte på din Panna, vad är det för storlek på den? Den Rollen ser ju "stor" brevid den.

B&R är riktigt, riktigt schyssta men jag tror att dom många klocknördar tycker dom är för dyra med tanke på verken som sitter i dom, dessutom så tror många att dom är ohyggligt stora men BR03 (42X42) sitter riktigt bra och jag gillar att dom är lite unika och har en egen design...

En kul klocka helt klart...

Rolex SubC - 40mm
Bell & Ross - 42mm
Panerai 112 - 44mm

Det är väl det enda som skulle stoppa mig att dom har ETA i sig, men man ska ha klart för sig att inhouse per automatik inte betyder "bättre" vad ligger dom begagnade på prismässigt?
 
V

Viggen

Guest
Tackar för en bra recension, som tillsamans med fotona leder till att man vill ha en sådan runt handleden, nu! :)

Du har absolut rätt att den ser helgrym ut med canvasbandet. Jag är en av nördarna som faktist trodde att den var större än den verkligen är. Men det är dock priset som är det största hindret i mitt fall. Gillar att man fick verktyg och massa extra gott. Det skall B&R ha cred för.

Kul att du vågade prova en annorlunda färg. Det ser ut som om den blir en keeper? :D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack Martin uppskattar recensionen, har alltid gillat B&R som jag tycker gör coola klockor (iaf aviation och dykklockorna), dock inte fattat att de finns i 42x42mm tills du visade din. Gillar det gröna glaset, en kul liten touch, och canvasbandet är grymt på!
 
Jockinho skrev:
Tack Martin uppskattar recensionen, har alltid gillat B&R som jag tycker gör coola klockor (iaf aviation och dykklockorna), dock inte fattat att de finns i 42x42mm tills du visade din. Gillar det gröna glaset, en kul liten touch, och canvasbandet är grymt på!

Tack, ge B&R en chans, finfina dinkor...
 

the judge

Omega
Måste säga att du har väldigt bra smak, har själv en exakt likadan och är supernöjd med den!
Grattis till en riktigt fin klocka!:)
 

Medstil

Omega
Fin klocka, B&R är riktigt bra klockor, personligen tycker jag eta verk är bra, lätta
Att serva och billiga delar.

Tack för trevlig läsning och fina bilder.
 
Topp