• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell&Ross Collection vintage fina pärlor >>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Kikade på den här modellen och tycker att den var sjukt snygg. Påmminer lite om senaste bathyscpaesn med den tunna vridringen. Chronon var inte fel i heller men kanske lite mer neovintage look än övriga.
Dock faller den på sin storlek på hela 43mm.... 39-40 hade varit kanon att de alltid envisas.
Vad sägs?


br.png
br limited.png
info.jpg
br chrono.png



cool på länk nya sm300 måste sneglat lite på denna :D
länk.jpg
 

Galaxy

Rolex
Kul att de utbreddas sortimentet med fler icke-rektangulära boetter! Snygg design men tråkigt med fakepatina som vanligt.. 3 av 5 KS-pins får den av mig :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kul att de utbreddas sortimentet med fler icke-rektangulära boetter! Snygg design men tråkigt med fakepatina som vanligt.. 3 av 5 KS-pins får den av mig :)

Jupp minns mks gamla militärklocka jäkla fin med trots fyrkant men ingen klocka för alla. Ang fejkpatinan har den börjat växa på mig :bookworm: från att ha dissat det bara för nåt år sedan.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag har faktiskt ingenting emot deras fejkpatina. Det passar deras stil tycker jag!
Sen efter 50 år lär det ju se helt badass ut också!
Allting i livet måste inte vara kritvitt som snö ;)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tycker att de är fina. Men som sagt kanske lite stora?

Vad är skillnaden mellan vanlig och limited edition? Förutom ett fult flygplan på tavlan?

Och vad listar de?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Modellerna har diskuterats tidigare. Säger som då: För stora och hatar fakepatinering.
 
Fina men som med dom flesta märkerna är det roligast att ha dom ikoniska modellerna tycker jag personligen, en BR03 (42x42) är min favorit, dom har den klassiska B&R designen men inte fullt så stora som BR01 som är 46x46...

BR03 är en riktigt schysst klocka, stor men inte för stor och relativt tunn så den smiter in under manchetten fint...
 
Topp