• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beredd med Flyback:en!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Sitter på BB i väntans tider. Frugan ligger och tar igen sig (sover) för att ladda upp inför hennes (vårt) "maratonlopp". Jag försöker spilla tid.
Klockan jag valt till den stora dagen idag är min Schwarz Etienne Flyback. Den har suttit på beredd de senaste dygnen. Tanken och beslutet till att skaffa denna var faktiskt på BB för ett par år sedan när vår dotter föddes. Jag hade även då en kronograf på mig (Tudor) med insåg då i all stress strax innan förlossningen att jag var i stort behov av en Flyback! (Snacka om konstiga tankar som flyger i skallen vid sådana tillfällen och dessutom i kombination av att vara klocknörd!). I försök att klocka värkarna med en vansinnig/lycklig/smärtande/stressad bättre hälft och själv i princip i samma tillstånd dribblade jag bort mig med på/av/nollställning stup i kvarten.
Flyback är en komplikation som kommer från flygnavigeringen. Den används (användes) för snabb noggrann navigering då man som jag förstått flyger viss riktning o klockar, byter riktning med klockning. Flyback-funktionen är helt enkelt att när kronografen går stoppar,nollställer och sätter man på kronografen med en knapptryckning (tryckknappen kl 4). Detta i stället för tre knapptryckningar på en vanlig kronograf.

Jag är helt enkelt redo!

4Dw0DsL.jpg
 

16610

Patek
2-Faktor
oooo... var exakt 9 månader sedan idag jag var i samma sitts... andas lugnt=) Lycka till! Fin klocka BTW
 

Mr Chance

Kalmar
Lycka till! Det är inte alla som behöver näringstillförsel under förlossningarna. Vi har tre barn och sammanlagd tidsåtgång på förlossning är under 4 timmar! Och inget barn har sett nattens mörker, alla är födda på dagen. :)
 
Topp